×
×

برنامه‌ریزی برای کنسرت «ایران ۱۱»

  • کد نوشته: 105442
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • آهنگساز و نوازنده صاحب نام موسیقی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری چند برنامه زنده در دو فستیوال و برنامه ریزی برای تور کنسرت های آلبوم «ایران ۱۱ » سخن گفت. رامین بهنا درباره جدیدترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در «فستیوال […]

    برنامه‌ریزی برای کنسرت «ایران ۱۱»
  • ۲۰۵۵۰۱۷آهنگساز و نوازنده صاحب نام موسیقی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری چند برنامه زنده در دو فستیوال و برنامه ریزی برای تور کنسرت های آلبوم «ایران ۱۱ » سخن گفت.

    رامین بهنا درباره جدیدترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در «فستیوال موسیقی معاصر تهران» که طی روزهای سوم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود کنسرتی را در بخش «بداهه نوازی آزاد و تجربی» برگزار خواهیم کرد. همچنین با دعوت ستاد برگزاری هفته موسیقی تلفیقی که از ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برپا می شود کنسرت دیگری را برگزار می کنیم.

    وی ادامه داد: در کنسرتی که در هفته موسیقی تلفیقی تهران اجرا می کنیم قطعاتی از آلبوم های گذشته من اجرا می شود. بعد از این حضورهای جشنواره ای برنامه ریزی ما برای برگزاری کنسرت آلبوم «ایران ۱۱» آغاز می‌شود که بعد از ماه مبارک رمضان در چند شهرستان و سپس در فرهنگسرای نیاوران یا برج آزادی میزبان دوستداران موسیقی تلفیقی خواهد بود.

    این آهنگساز پیشگام موسیقی تلفیقی در پایان بیان کرد: تصمیم داریم طی ماه های آینده قطعاتی را به صورت بی کلام در فضای مجازی منتشر کنیم که این قطعات به طور حتم در کنسرت های جدید گروه نیز اجرا می شود. هنوز برنامه خاصی برای تولید یا ضبط آلبوم با خواننده ندارم چرا که معتقدم به اندازه کافی آلبوم و قطعه با کلام در حال تهیه و تولید است و این موسیقی بی کلام است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و بهتر است مقداری روی این فضا تمرکز داشته باشیم.

    رامین بهنا به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی تلفیقی در ایران شناخته می‌شود. وی در سال ۱۳۷۵ گروه «آویژه» را با همکاری پدرام درخشانی تأسیس کرد که کنسرت‌های این گروه اولین تجربه موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می‌آمد. رامین بهنا تا کنون آهنگسازی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را بر عهده داشته که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به موسیقی متن فیلم‌های «نسل سوخته» و «کمکم کن» از آثار رسول ملاقلی‌پور، «داستان‌های تعبید» ساخته فریدون حسن‌پور، «سرزمین پدری» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و مجموعه‌های تلویزیونی «دوران سرکشی» و «قصه رودخانه» از ساخته‌های کمال تبریزی، «آهوی ماه نهم» به کارگردانی مسعود نوابی و داستان‌های هنر اثر مجتبی میرتهماسب اشاره کرد که گزیده‌ای از این آثار در قالب آلبومی با عنوان «دیدگاه» در تابستان ۱۳۸۵ توسط انتشارات آوای خورشید به بازار موسیقی عرضه شده است.

    آلبوم موسیقی «ایران ۱۱» تازه ترین اثر این آهنگساز و مدرس موسیقی است که چندی پیش روانه بازار موسیقی شد. در این آلبوم که با قطعاتی چون «پارک وی»، «پیاده رو»، «بازار»، «سیدخندان»، «تنهایی» و «عاشقانه» به علاقه مندان ارائه شده علاوه بر رامین بهنا به عنوان نوازنده پیانو و کیبورد، کسری ابراهیمی درامز، سیاوش امامی گیتار، حامد حمیدزاده گیتار باس، بهرنگ بقایی کیبورد حضور دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=105442
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *