×
×

برنده جایزه «گرمی» درگذشت

  • کد نوشته: 104258
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۵ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۰
  • «گاتو باربیری» نوازنده آرژانتینی ساکسیفون که موسیقی برنده «گرمی» فیلم «آخرین تانگو در پاریس» را ساخت،‌ در سن ۸۳ سالگی درگذشت. گاتو باربیری موسیقی‌دان جاز آمریکای لاتین و سازنده موسیقی فیلم «آخرین تانگو در پاریس» با بازی «مارلون براندو»، پس از هفت دهه فعالیت در عرصه موسیقی جاز، براثر ابتلا به ذات‌الریه در نیویورک از […]

    برنده جایزه «گرمی» درگذشت
  • گاتو باربیری

    گاتو باربیری

    «گاتو باربیری» نوازنده آرژانتینی ساکسیفون که موسیقی برنده «گرمی» فیلم «آخرین تانگو در پاریس» را ساخت،‌ در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

    گاتو باربیری موسیقی‌دان جاز آمریکای لاتین و سازنده موسیقی فیلم «آخرین تانگو در پاریس» با بازی «مارلون براندو»، پس از هفت دهه فعالیت در عرصه موسیقی جاز، براثر ابتلا به ذات‌الریه در نیویورک از دنیا رفت.

    این نوازنده ساکسیفون بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۲ حدود ۳۵ آلبوم روانه بازار کرد. با وجود وخامت وضعیت سلامتی، باربیری تا سال ۲۰۱۳ به‌صورت ماهانه در نیویورک اجرا می‌کرد. آخرین اجرای او در ماه نوامبر ۲۰۱۵ روی صحنه رفت.

    به گزارش گاردین، کسب جایزه یک عمر دستاورد هنری «گرمی» در بخش موسیقی لاتین، یکی از افتخارات این چهره دنیای موسیقی در زمان حیاتش بود.

    او سال ۱۹۷۳ هم جایزه «گرمی» موسیقی فیلم را برای ساخت موسیقی «آخرین تانگو در پاریس» به کارگردانی «برناردو برتولوچی» کسب کرد. این اثر سینمایی که «مارلون براندو» و «ماریا اشنایدر» در آن بازی کردند، در دو بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=104258
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *