×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «ششانگ سوبرامینم»

  • کد نوشته: 100573
  • 28 بهمن 1394
  • ۰
  • «ششانگ سوبرامینم» از هندوستان آخرین کنسرت شب هفتم جشنواره موسیقی فجر را اجرا کرد. این نوازنده پرآوازه فلوت در کنسرت سه‌شنبه شب در همراهی با «پروپالی فلگون» و «سوبرامنیا ماریتا ماهالی» که به ترتیب نوارنده سازهای کوبه‌ای و تنبورا هستند به اجرای برنامه پرداخت.
    +در ادامه عکسهای «علی چاشنی گیر» از کنسرت «ششانگ سوبرامینم» را دنبال کنید

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «ششانگ سوبرامینم»
  • کنسرت «ششانگ سوبرامینم»

    کنسرت «ششانگ سوبرامینم»

    «ششانگ سوبرامینم» از هندوستان آخرین کنسرت شب هفتم جشنواره موسیقی فجر را اجرا کرد. این نوازنده پرآوازه فلوت در کنسرت سه‌شنبه شب در همراهی با «پروپالی فلگون» و «سوبرامنیا ماریتا ماهالی» که به ترتیب نوارنده سازهای کوبه‌ای و تنبورا هستند به اجرای برنامه پرداخت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، او پیش از آنکه دست به کار موسیقی شود چند کلمه با مخاطبان (به زبان انگلیسی) صحبت کرد.

    در ادامه ششانگ نوازندگی خود را آغاز کرد و با آرامش و صبوری آغاز به جمله پردازی در فضای موسیقی هندی کرد. در پاره‌ای موارد از نت‌های کششی استفاده کرد و البته به طور کلی بر اساس آن چه از فلوت به شیوه هندی انتظار است کار خود را ادامه داد و به خوبی از انگشتان خود استفاده می‌کرد و فضاسازی ممکن را نیز انجام می‌داد در ادامه او سازش را تغییر داد و در نت‌های زیرتر به نوازندگی مشغول شد. در این بخش فراز و فرود کار او بیشتر شده بود و جملات انقطاع بیشتری داشتند. در عوض از آواهای بلند خبری نبود. کم کم پذوپتاب فلگون هم به او اضافه شد به عنوان نوازنده‌ای کوبه‌ای ریتم‌ها را واضح‌تر ارائه داد. کوبه‌ای بر سرعت خود افزود و کم کم فلوت ششانگ هم تند تر و پیپیده تر به صدا درآمد. این کار مخاطبان

    کنسرت «ششانگ سوبرامینم»

    کنسرت «ششانگ سوبرامینم»

    حاضر در سالن را سر شوق آورد و آنها این گروه سه نفره را به شدت تشویق کردند. ششانگ و پلپون این جملات را تکرار کردند و بعد به شاخ و برگ دادن به آنها مشغول شدند. در ادامه ساز کوبه‌ای بر خلاف انتظار به فضاسازی برای فلوت مشغول شد و دو نوازنده برای یکدیگر فضا ایجاد کردند. ششنگ با ارائه ملودی پیچیده تبحر خود در نوازندگی در این شیوه از فلوت نوازی را ارائه داد و به تمام فضاهای موجود در ساز فلوت سرک کشید و تنبور را که از بخشی از اجرا به بعد با آنها همراه شده بود بیش از آنکه یک ساز ملودیک باشد در مقام یک ساز ریتم دهنده به اجرای برنامه پرداخت.

    در نهایت و پس از تشویق حاضران در سالن ششنگ گفت: «بسیار خوشحالم که در جمع شما بودم و ممنونم که به برنامه ما گوش داده‌اید، من خوشحالم که در جشنواره هستم و امیدوارم به زودی بتوانم دوباره در ایران حضور داشته باشم. من عاشق ایران هستم.» این جملات پایان بخش اجرای نوازنده شناخته شده فلوت از هندوستان بود که در کارنامه خود سابقه نامزد شدن در جایزه گرمی را یدک می‌کشد.

    در ادامه عکسهای این اجرا را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *