×
×

در دومین روز از اجرای گروه‌های موسیقی تلفیقی

  • کد نوشته: 100042
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰
  • دومین روز از اجرای گروه‌های موسیقی تلفیقی در حالی برگزار شد که برخلاف نخستین روز، گروه‌های موسیقی تلفیقی در ساعت مقرر اجرایشان را انجام دادند. «بابک صفرنژاد» و گروهش، اولین گروهی بودند که در دومین روز از اجراهای تلفیقی روی صحنه رفتند و «صفرنژاد» در این اجرا، با سازدهنی‌اش «چهارگاه» نواخت که می‌توان آن را […]

    در دومین روز از اجرای گروه‌های موسیقی تلفیقی
  • ۴۵۲۴۵۹۵۲fc8c5c5e099a3e444bf8f32a_Sدومین روز از اجرای گروه‌های موسیقی تلفیقی در حالی برگزار شد که برخلاف نخستین روز، گروه‌های موسیقی تلفیقی در ساعت مقرر اجرایشان را انجام دادند. «بابک صفرنژاد» و گروهش، اولین گروهی بودند که در دومین روز از اجراهای تلفیقی روی صحنه رفتند و «صفرنژاد» در این اجرا، با سازدهنی‌اش «چهارگاه» نواخت که می‌توان آن را مهم‌ترین ویژگی این اجرا قلمداد کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه بابک صفرنژاد، ابتدا «دی بلال» را اجرا کردند. اثری با تنظیم «حمزه یگانه» که بر اساس تم‌های موسیقی ایرانی ساخته شده است و محوریت اصلی آن بر اساس ساز دهنی بود، در این میان البته یک سولوی گیتار الکتریک و همچنین سولوی کیبورد نیز انجام شد. بعد از پایان این قطعه بود که «صفرنژاد» از اینکه مخاطبان از بین گروه‌های تلفیقی، گروه او را انتخاب کرده‌اند، تشکر کرد. بعد از آن قطعه‌ی le wolf در حال و هوای «بلوز» اجرا شد. تم اصلی این قطعه را نیز سازدهنی می‌نواخت و البته گیتار الکتریک او را همراهی می‌کرد.

    «فضا» نیز بر اساس تنظیم «حمزه یگانه» قطعه‌ی دیگری بود که توسط این گروه اجرا شد. قطعه‌ای که «صفرنژاد» می‌گوید یکی از بهترین قطعاتی است که یگانه آن ا تنظیم کرده است. در این اثر آکوردها حالتی تعلیقی داشتند و البته ملودی نسبت به دیگر قطعات اجرا شده توسط گروه غمگین بود. «صفرنژاد» پس از پایان این قطعه از امیر علی طاهری و امیرعلی ماسوریان نوازنده‌ی درامز و گیتاربیس گروهش که با وجود مشغله‌های فراوانشان او را در این مدت در تمرینات و اجرا همراهی کرده ‌‌اند، تشکر کرد.

    چهارمین قطعه‌ی این گروه با نام blues for us نیز همان‌طور که از نامش پیداست، حال و هوایی کاملا بلوز داشت. این قطعه سولو محور بود و گیتار الکتریک، پیانو و سازدهنی در آن نقش فعالی داشتند. این قطعه را می‌توان یکی از پرانرژی‌ترین قطعات اجرا شده توسط این گروه دانست؛ اما یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این اجرا، آن زمانی بود که «بابک صفرنژاد» همراه با ساز دهنی‌اش یک درآمد چهارگاه را اجرا کرد و بعد از آن همراه با گروه قطعه‌ی «چهارگاه» را نواختند؛ صفرنژاد از «منوچهر عبداللهی» که برای اجرای چهارگاه به وسیله‌ی ساز دهنی به او کمک کرده است، تشکر کرد.

    «بابک صفرنژاد» همچنین این اجرا را به روحِ پدرش و مادرش که در سالن حضور داشت، تقدیم کرد. در این اجرا حمزه یگانه، فرزاد فخرالدینی، امیر علی طاهری، امیر علی ماسوریان و بابک صفرنژاد پیانو و کیبورد، گیتار، درامز، گیتار باس و هارمونیکا نواختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=100042
       
    برچسب ها بابک صفرنژاد

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *