×
×

با همکاری «نشر هرمس» و «ترانه شرقی»

  • کد نوشته: 86341
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱۱ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • نشر موسیقی «هرمس» و «ترانه شرقی»، در راستای پروژه موسیقایی «۱۵ سال بازی گوش» کوارتت «انور براهم» نوازنده جهانی عود را به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای عرصه موسیقی در سال جاری به روی صحنه می برد.
    +جزئیات کامل به همراه پوستر این کنسرت

    با همکاری «نشر هرمس» و «ترانه شرقی»
  • کوارتت انور براهم

    کوارتت انور براهم

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: نشر موسیقی «هرمس» و «ترانه شرقی»، در راستای پروژه موسیقایی «۱۵ سال بازی گوش» کوارتت «انور براهم» نوازنده جهانی عود را به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای عرصه موسیقی در سال جاری به روی صحنه می برد.

    رامین صدیقی با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «کوارتت انور براهم نوازنده مطرح تونسی طی دو تاریخ ۳۱ شهریور و یکم مهر ماه سال جاری در تالار وحدت بروی صحنه میرود.»

    وی افزود: «در این کوارتت، نوازندگان سرشناس اروپایی، فرانسوا کوتوریه Francois Couturier (فرانسه– پیانو)، کلاوس گزینگ Klaus Gesing (آلمان — کلارینت باس) و بیورن مه یر Bjoern Meyer (سوئد– گیتار باس) به همراه این هنرمند سرشناس به اجرای آخرین ساخته های او که سال گذشته در قالب آلبوم Souvenance (یادگار) منتشر شده است، می پردازند.»

    صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: « انور براهم با اجرای کوارتت پیش رو برای دومین بار میهمان علاقمندان و موسیقی دوستان کشور خواهد بود. وی در ۱۳۹۲ به دو اجرا در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پرداخته است.»

    شایان ذکر است که بهای بلیت های این کنسرت ۵۰و۸۰ و۱۲۰ و ۱۸۰ هزار تومان میباشد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو میتوانند با شماره ۲۲۲۲۱۸۷۳ تماس گرفته و یا به تارنمای www.3670.ir مراجعه نمایند.

    انور براهم هنرمند ۵۸ ساله تونسی، از مطرح ترین عودنوازان جهان است که نوگرایی او در نواختن این ساز و همچنین در آهنگسازی، سبب شده تا نه تنها از سوی مخاطبان هنردوست بلکه منظر منتقدان نیز جایگاه منحصر به فردی را بدست آورد. براهم پس از گذراندن تحصیلات عالیه در تونس برای کسب تجربیات بیشتر عازم فرانسه شد و خیلی زود با کارگردان صاحب نام تآتر جهان موریس بژار آشنا و برای چند اجرای او آهنگسازی کرد. در همین اوان و در سال ۱۹۸۹ با مانفرد آیشر- تهیه کننده افسانه ای آلمانی تبار در حوزه موسیقی کلاسیک و نوگرا – صاحب شرکت معظم ای سی ام ECM آشنا شد. این آشنایی طی قریب به ۲۵ سال، نه تنها صمیمانه تداوم یافت بلکه حاصل آن انتشار ۱۱ اثر بود که هر یک برگی نو در موسیقی پیش روی جهان را ورق زد.آخرین کنسرت براهم در جشنواره بین المللی موسیقی فجر، هنردوستان و منتقدان را توآما تحت تاثیر قرار داد. استقبال فوق العاده از این کنسرت که بلیط های آن تنها ظرف ۳ ساعت کاملاً بفروش رسید نه تنها نشان از مقبولیت اعجاب انگیز موسیقی او داشت بلکه از همه مهمتر نشان از شناخت و آشنایی عمیق هنردوستان ایرانی از رویدادهای موسیقی جهان داشت اتفاقی که انور و اعضای گروهش را نیز شگفت زده کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=86341
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *