×
×

برای برعهده گرفتن رهبری ارکستر سمفونیک تهران

  • کد نوشته: 71566
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logo«علی رهبری» موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی مقیم وین، به ایران آمد و ارکستر سمفونیک تهران را رهبری خواهد کرد.
    +پیش از این پیروز ارجمند، بار‌ها از منوچهر صهبایی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران یاد کرده بود

    برای برعهده گرفتن رهبری ارکستر سمفونیک تهران
  • علی رهبری

    علی رهبری

    موسیقی ایرانیان – صنم قلیزاده: «علی رهبری» موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی مقیم وین، به ایران آمد و ارکستر سمفونیک تهران را رهبری خواهد کرد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، در حالی علی رهبری چوب رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به دست خواهد گرفت که پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بار‌ها از منوچهر صهبایی به عنوان رهبر این ارکستر یاد کرده بود، همچنین خود رهبری نیز در اعتراض به اخبار انتشار یافته از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره همکاری‌اش با ارکستر «سمفونیک تهران» نامه‌ سرگشاده‌ای منتشر کرده و گفته بود که از نامش سوء‌استفاده شده و در آزمون و خطای مسئولان موسیقی همراه نخواهد شد.

    شایان ذکر است که فردا ۱۳ اسفندماه، نشست خبری ارکستر سمفونیک تهران با حضور پیروز ارجمند و علی رهبری در تالار وحدت شهر تهران حضور خواهد یافت.

    علی رهبری در سال ۱۳۲۷ در تهران‌زاده شد و از کودکی آموختن موسیقی را آغاز کرد. برای تحصیل در رشته موسیقی به هنرستان موسیقی ملی رفت و برای ادامه تحصیل در اتریش بورسیه شد. پس از بازگشت به ایران به مدیریت هنرستان موسیقی ملی و مدیریت هنرستان عالی موسیقی رسید. همچنین با ارکسترهای ژونس موزیکال، ارکستر هنرستان عالی موسیقی، ارکستر صبا، ارکس‌تر مجلسی رادیو و تلویزیون و ارکستر سمفونیک تهران کنسرت‌هایی را رهبری و برگزار کرد. رهبری پس از خروج از ایران نیز کنسرت‌هایی با ارکستر فیلارمونیک برلین (به عنوان دستیار فون کارایان)، ارکستر ملی فرانسه، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر رادیو تلویزیون بلژیک BRT (به عنوان رهبر دائم) و ارکستر فیلارمونیک زاگرب (به عنوان رهبر دائم) رهبری و برگزار کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=71566
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *