×
×

گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از نشست خبری آلبوم «مدار بی‌قراری»

  • کد نوشته: 64940
  • 19 آذر 1393
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoنشست خبری آلبوم موسیقی «مدار بی‌قراری» به آهنگسازی و خوانندگی «بابک جهانبخش» خواننده موسیقی پاپ چهارشنبه ۱۹ آذرماه در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. گزارش مفصل متنی و تصویری از این مراسم را در ادامه دنبال کنید.
    +محمدرضا خانزاده: هیچ ابلاغیه‌ای برای لغو کنسرت‌ها نداشتیم

    +بابک جهانبخش: پیشکسوتان موسیقی پاپ به‌روز نیستند

    گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از نشست خبری آلبوم «مدار بی‌قراری»
  • نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری آلبوم موسیقی «مدار بی‌قراری» به آهنگسازی و خوانندگی بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ چهارشنبه ۱۹ آذرماه در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

    بابک جهانبخش در ابتدای این نشست خبری در پاسخ به اینکه آیا احساس نمی‌کنید ملودی‌ها و موضوع آهنگ‌های شما تکراری شده است؟ توضیح داد: از همان ابتدایی که آلبوم «مدار بی‌قراری» منتشر شد بارها این قضیه را از دوستان و منتقدان شنیدم اما من برای پاسخ به این پرسش باید بگویم که نگاهم به ماجرا جور دیگری است. من معتقدم این امضای من است که باعث شده در این سبک بهتر از سایر سبک‌ها کار کنم کمااینکه هر وقت آمدم تا تغییری را در کارهایم ایجاد کنم مخاطب از من پرسیده که از تو بعید است که تغییر سبک دادی. من تصور می‌کنم این امضا و سبک من است که باعث شده هم خودم آن را دوست داشته باشم و هم مخاطبانم به آن توجه کنند، در غیر این صورت نمی‌توانم بگویم این فضا تکراری است.

    این خواننده موسیقی پاپ ادامه داد: خوشبختانه دوستانی که تا امروز به عنوان ترانه‌سرا، نوازنده و یا تنظیم‌کننده در کنار من حضور داشتند همواره خودشان را در فضای من قرار دادند و این موضوع به شدت برایم قابل احترام است. این در حالی است که من هیچگاه نتیجه لازم را برای کار کردن دیگر آهنگسازان دریافت نکردم از این رو همواره تلاش کردم تا خودم به عنوان آهنگساز کارهایم حضور داشته باشم.

    در موسیقی نان بازوی خودم را خوردم

    خواننده آلبوم «مدار بی‌قراری» در ادامه این نشست خبری توضیح داد: من با ناخنک‌زدن به سبک‌های مختلف موسیقایی فهمیدم که شنونده چه چیزی را از من پذیرا است بنابراین سعی کردم آن مسیر را ادامه داده و در عین اینکه به موسیقی خوب توجه می‌کنم بیراهه نروم. این روند در آلبوم «مدار بی‌قراری» نیز وجود داشت و شما می‌بینید گرچه نگاهم نسبت به آلبوم‌های دیگر فرق می‌کند اما خیلی از آهنگ‌ها موفق بودند و مورد توجه قرار گرفتند. این در حالی است که من می‌توانستم مانند تعدادی دیگر از خوانندگان محتاط عمل کنم، ریسک نکنم اما تلاش کردم تا با ارائه یک نگاه متفاوت به یک ماندگاری و نزدیکی‌ای برسم که همواره به آن اعتقاد داشته و دارم.

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    این آهنگساز تصریح کرد: من این ادعا را دارم که هیچگاه در موسیقی از کسی تقلید نکردم و به نوعی می‌توانم بگویم همواره نان بازوی خودم را در موسیقی خوردم. من سعی کردم به مخاطب خودم احترام بگذارم و به سبک مورد نظرم هم بپردازم، سبکی که هم خودم آن را دوست داشته باشم و هم مخاطب آن را بپسندد بنابراین وقتی از کارم نتیجه نگیرم احساس می‌کنم که راه را غلط رفتم.

    جهانبخش افزود: در این سال‌ها در خیلی جاها نسبت به من بی‌انصافی شد چراکه هر سال آهنگی که تولید کردم به نظرم توانست به سهم خود اتفاقی ایجاد کند البته این نکته را هم باید در نظر داشت که همیشه در یک آلبوم همه آهنگ‌ها مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گیرند که در آلبوم «مدار بی‌قراری» هم این اتفاق افتاد اما من بر این باورم که راه را خیلی خوب پیمودم. این در حالی است که همیشه به همه منتقدان احترام می‌گذارم و هیچگاه سعی نکردم روی خودم لقبی بگذارم. آنچه مخاطب من از آثارم می‌بیند همان احساسی است که در وجودم قرار گرفته و نشأت گرفته از هیچ فضای دیگری نیست.

    همیشه دنبال ایراد گرفتن هستیم

    این خواننده موسیقی پاپ در نشست خبری «مدار بی‌قراری» گفت: نمی‌دانم چرا همیشه دنبال ایراد گرفتن هستیم چراکه در بسیاری از موارد پیش آمده که این ایراد گرفتن‌ها در نهایت تبدیل به وسواس می‌شود. ما همیشه دنبال ایراد گرفتن هستیم و این بدترین چیزی است که در موسیقی پاپ کشورمان به وجود آمده است. من اعتقاد دارم باید به هر کاری فرصت بدهیم تا شنیده شود. آنچه هدف ما در انتشار آلبوم مدار بی‌قراری بوده صرفا ارائه یک آلبوم بازاری نبوده است. ما تلاش کردیم که چیزی را به مخاطب اضافه کنیم که در دیگر آلبوم‌های ما وجود نداشت. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که دوست دارم مخاطب آلبوم «مدار بی‌قراری» را در مقایسه با آلبوم «اکسیژن» قرار دهد و به این نتیجه برسد که آلبوم تازه من در چه جایگاهی قرار دارد.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر کم‌توجهی خوانندگان موسیقی به ویژه خوانندگان پاپ به نظرات کارشناسی شده منتقدان موسیقی، تاکید کرد: با کمال احترامی که برای منتقدان خود قائل هستم باید بگویم که به عنوان یک خواننده نگاهم به منتقد نیستو من اگر نتوانم مخاطب خودم را به سمت آثارم جلب کنم طبیعتا کنسرتم هم با اقبال تماشاگران مواجه نخواهد شد. ما بیشتر برای مردم کار می‌کنیم تا منتقدان و این به نظر من موضوع بسیار مهمی است. متاسفانه کسانی که به شکل تخصصی به موسیقی پاپ نگاه می‌کنند به این جریان موسیقایی خیلی خاص می‌نگرند که من نگاهم این نیست.

    پیشکسوتان موسیقی پاپ به‌روز نیستند

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    جهانبخش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر بی‌توجهی خوانندگان نسل سوم موسیقی پاپ کشورمان به اساتید و هنرمندان پیشکسوت موسیقی پاپ گفت: به طور حتم وقتی هنرمندان بزرگی چون فریدون شهبازیان و امثال او در عرصه موسیقی پاپ فعالیت می‌کردند این همه اثر تولید نمی‌شد. امروز متفاوت بودن بسیار سخت است. من به دنبال تفاوتی که منتقدان و اهالی رسانه دنبال آن هستند نیستم گرچه باید ساختارشکن بود اما باید به موضوع تلفیق‌ها و اینکه وارد کردن بخشی از این عناصر به موسیقی ممکن است اثر را بی‌هویت کند توجه کرد.

    این نوازنده تصریح کرد: ما باید بدانیم که فضای شنیداری مردم تا قبل از نسل ما بسیار متفاوت بوده است. ما در آن دوران ترانه‌های سیاهی داشتیم که هیچ‌کدام از آنها را هم‌اکنون نمی‌توان شنید چیزی که هم‌اکنون من در موسیقی می‌سازم به فضای جامعه من و تاثیر من از آن بازمی‌گردد به طور حتم اگر در جامعه خودم محبت موج بزند کارهای من هم محبت‌آمیز خواهد بود و اگر منفی باشد منفی نگاه کردن هم در کارهای من وجود خواهد داشت. مطمئن باشید هر چیز خوب و بدی که در موسیقی ما می‌بینید به فضای بین ما ارتباط دارد.

    وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: مشکلی که آهنگسازان پیشکسوت ما دارند این است که نتوانستند خود را به روز کنند این در حالی است که فضای موسیقی پاپ ما به قدری وارد عرصه‌های نو و جدیدی شده که باید خود را با آن به روز کنیم.

    هیچ ابلاغیه‌ای برای لغو کنسرت‌ها نداشتیم

    محمدرضا خانزاده تهیه‌کننده و مدیر موسسه اکسیر نوین در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا جریان موسیقی پاپ کشور ما انتظارات مورد نظر را فراهم نکرده است؟ توضیح داد: گرچه من به صورت کامل موافق این دیدگاه نیستم و می‌توانم بگویم که استقبال از موسیقی پاپ کم نشده بلکه انتظارات است که این جریان موسیقایی را تغییر داده است. متاسفانه در این مدت به قدری به خوانندگان و نوازندگان انتقاد می‌شود که رسانه‌ها هم به آن دامن می‌زنند در حالی که شما رسانه‌ها می‌توانید کمک بسیار خوبی برای بهبود جریان موسیقی پاپ کشورمان باشید. این در حالی است که ما هیچ‌وقت مقابل رسانه‌ها نبودیم و می‌دانیم که موسیقی مانند رنگ سلیقه‌ای است که شما اهالی رسانه یا آن را دوست دارید یا ندارید اما وقتی تعدادی از اهالی موسیقی به یکباره پست خبری می‌گیرند و با غرض‌های شخصی خود فلان اثر را بد و خوب می‌کنند باعث می‌شود که جریان نادرستی به پیکره موسیقی ایران به ویژه در حوزه موسیقی پاپ وارد شود.

    وی در مورد کنسرت‌های آینده بابک جهانبخش توضیح داد: با اینکه طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر لغو کنسرت‌های پاپ منتشر شده اما باید بگویم که تا به این لحظه هیچ نامه رسمی‌ای مبنی بر لغو کنسرت‌ها به ما اعلام نشده است. من تصور می‌کنم که قرار است یکسری بررسی‌های جدیدی در رابطه با برگزاری کنسرت‌های پاپ انجام شود که به طور حتم بعد از تصمیم‌گیری نهایی کنسرت‌ها روال عادی برگزاری خود را طی خواهد کرد. آنچه که تا امروز می‌توانم به آن اشاره کنم که تا هفته آینده تصمیم‌گیری‌های لازم برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی پاپ انجام خواهد شد.

    وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: تور شهرستان آلبوم «مدار بی‌قراری» از دی‌ماه سال جاری با حضور بابک جهانبخش در شهرهای ساری، بندرعباس، ارومیه، تبریز، رشت، چالوس، شیراز، اهواز و ماهشهر آغاز می‌شود و ما سعی می‌کنیم به دلیل محدودیت زمانی جشنواره موسیقی فجر، دهه فاطمیه و شب عید طبق برنامه کنسرت‌ها را برگزار کنیم، البته به طور حتم برای تهران برنامه اجرای زنده داریم که بعد از اخذ مجوز تاریخ دقیق آن اعلام می‌شود.

    رضا تاج‌بخش آهنگساز، نوازنده و یکی از تنظیم‌کنندگان این اثر موسیقایی در این نشست گفت: در دنیای امروز نباید با این فضا نگاه کنید که شباهت‌های بین ملودی‌ها و تراک‌های هر آلبوم یک پکیج است که شما می‌توانید به هر یک از آن قطعه‌ها نمره بدهید. در کشور ما هر یک یا دو قطعه از آلبوم که نمره قبولی بگیرد معلوم است که آن لبوم در کار خود موفق شده است.

    وی افزود: من معتقدم اگر گفتار یک خواننده تغییر محسوسی پیدا کند امضای او هم از بین می‌رود. من بر این باورم که نباید برعکس به ماجرا نگاه کرد، وقتی می‌بینیم که یک آهنگساز و یا خواننده آثارش مورد توجه قرار می‌گیرد و مورد استقبال قرار می‌گیرد نباید او را دائما به تکرار متهم کرد.

    گزارش متنی مهر را از این مراسم خوانید، در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (علی اکبر رهنمایی) را هم دنبال کنید.

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری»  (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    نشست خبری «مدار بی‌قراری» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *