×
×

علی قمصری «شیپور صلح» را به صدا در می‌آورد

  • کد نوشته: 61050
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۹ام مهر ۱۳۹۳
  • ۱۱ دیدگاه
  • hot-topic-logoارکستر مجلسی تهران به رهبری «بردیا کیارس» تاریخ ۲۶ مهر ماه سال جاری، کنسرت «شیپور صلح» را به آهنگسازی «علی قمصری» و خوانندگی «محمد معتمدی» در تهران به روی صحنه خواهد برد.
    + این کنسرت با پیام صلح جهانی و حمایت سازمان جهانی یونسکو و بنیاد رودکی برگزار خواهد شد

    علی قمصری «شیپور صلح» را به صدا در می‌آورد
  • کنسرت «شیپور صلح»

    کنسرت «شیپور صلح»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: ارکستر مجلسی تهران به رهبری «بردیا کیارس» تاریخ ۲۶ مهر ماه سال جاری، کنسرت «شیپور صلح» را به آهنگسازی «علی قمصری» و خوانندگی «محمد معتمدی» در تهران به روی صحنه خواهد برد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این کنسرت که قرار بود نیمهٔ دوم شهریورماه امسال با حمایت سازمان جهانی یونسکو به خوانندگی علیرضا قربانی برگزار شود، با تغییر در زمان اجرا و خواننده این پروژه، بیست و ششم مهر ماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد شهر تهران اجرا خواهد شد، پیش از این، علی قمصری در گفتگو با موسیقی ایرانیان، اعلام کرده بود که علیرضا قربانی به عنوان خواننده در این کنسرت حضور خواهد شد اما در پوستری که توسط این آهنگساز منتشر شده، خبری از قربانی نیست و نام محمد معتمدی به همراه عکس ایشان در پوستر «شیپور صلح» دیده می شود.

    علی قمصری درباره این پروژه در یادداشتی نگاشته است: «بدون شک، هنر بی طرفانه ترین، لطیف ترین و تاثیرگذارترین وسیله برای دعوت جهانیان به صلح است. در شرایطی که طنین صدای شیپور جنگ در همه جای جهان به ویژه خاور میانه به گوش می رسد اجرای ک/NC/B@سرت «شیپور صلح» با رسالت انتقال پیام صلح و مهربانی ملی می تواند از چند بعد موثر باشد. البته خالی از لطف نیست که کشورمان بعد از سالها با اجرای یک رویداد هنری باشکوه متناسب با جغرافیایش با ارکستر بزرگ، رسانه های خارجی و نگاه کنجکاوانه جهان را به مهربانی، شکوه و توانمندی توامان، معطوف کند، در غیاب ارکسترهای «سمفونیک»، «ملی» و «فیلارمونیک« فعالیت ارکستر ۹۰ نفری «مجلسی» در یک سلسله اجراهای ادامه دار می تواند روح تازه ای در به کارگیری نوازنده های شایسته و تحرک در چرخه تحصیل و کار بدمد و همچنین مردم را به تلاش مسئولان در احیای ارکسترهای بزرگ دلخوش کند. ضمن اینکه انعکاس رویداد هنری شایسته در جهان می تواند خشکی تمرکز بر ویترین سیاسی و ورزشی کشورمان را تلطیف کند و جهان را با بعدی دیگر از ایران آشنا کند، روح موسیقی دستگاهی جاری در این رپرتوار معرفی شایسته ای از همراهی موسیقی ایرانی و غربی دارد که کمتر در موسیقی سمفونیک ایرانی دیده شده. این در حالی است که همه ارکان ارکستر جوانند و از بهترینهای بدنه فعال و پیشروی موسیقی شایسته سالارانه انتخاب و دعوت شده اند. اتمسفر نشاط ، حماسه و تحرک همراه با پختگی این کنسرت برخلاف تصور رایج در مورد خموده و لخت بودن موسیقی ایرانی، تبلیغی مناسب برای موسیقی ملی‌مان است.»

    شایان ذکر است که در این کنسرت که با پیام صلح جهانی و حمایت سازمان جهانی یونسکو و بنیاد رودکی برگزار خواهد شد، شروین مهاجر، پاشا هنجنی، پویا سرایی، همایون نصیری و علی قمصری به عنوان نوازنده حضور دارند، همچنین ارکستر مجلسی تهران، سولیست‌های بنام موسیقی ایرانی و گروه آوازی تهران هم در این برنامه، علی قمصری را به عنوان آهنگساز، همراهی خواهند کرد.

    علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=61050
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *