×
×

آلبوم «انتظار» محمد معتمدی کاندیدای بهترین آلبوم برای جایزه منتقدان آلمان شد

  • کد نوشته: 440365
  • 07 مهر 1403
  • ۰
  • آلبوم «انتظار» که حاصل همکاری محمد معتمدی و رامبراند تریو است، کاندیدای دریافت جایزه معتبر منتقدان آلمان (Preis der deutschen Schallplattenkritik) شد. این آلبوم پیش از این نیز از سوی نشریه هلندی "nrc" به عنوان بهترین آلبوم سال هلند معرفی شده بود.
    آلبوم «انتظار» محمد معتمدی کاندیدای بهترین آلبوم برای جایزه منتقدان آلمان شد
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، آلبوم «انتظار»، اثر مشترک محمد معتمدی و رامبراند تریو، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای دریافت جایزه معتبر منتقدان آلمان (Preis der deutschen Schallplattenkritik) معرفی شد. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز موسیقی در اروپا است که به برترین آثار موسیقی از دیدگاه منتقدان اهدا می‌شود.

    چندی پیش نیز نشریه معتبر “nrc” که یکی از نشریات مهم در هلند است، آلبوم «انتظار» را به عنوان بهترین آلبوم سال در این کشور معرفی کرده بود. در این رتبه‌بندی، از میان بیست و پنج آلبوم برتری که در سال ۲۰۲۳ در هلند منتشر شده‌اند، اثر مشترک معتمدی و رامبراند تریو به‌عنوان بهترین آلبوم سال شناخته شد.

    آلبوم «انتظار» در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ در یک کلیسای قدیمی به نام «اُرگل پارک» در شهر آمستردام ضبط شد. این ضبط به صورت زنده و تک‌برداشتی انجام شده و از سازهای قدیمی مانند اُرگ‌ها و هارپسیکوردها و همچنین سازهای باستانی و قدیمی اروپایی استفاده شده است که این ویژگی خاصی به آن می‌بخشد.

    این آلبوم شامل هفت قطعه است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. نخستین قطعه با عنوان «انتظار»، یک آهنگ ترکی است. دومین قطعه «از خون جوانان وطن» نام دارد که براساس تصنیف معروف عارف قزوینی اجرا شده است، اما در اینجا با حال و هوای بداهه‌نوازی و آواز همراه است.

    سومین قطعه، تصنیف «بهار دلکش» است که با ملودی و برداشتی جدید نسبت به نسخه قدیمی اجرا شده است. چهارمین آهنگ با نام «کوزه‌گر»، بداهه‌ای است بر اساس اشعار خیام. قطعه «دمی با هم به سر بردن» نیز با غزلی از حافظ و همراهی سازهای پرکاشن، بدون حضور سازهای ملودیک اجرا شده است.

    قطعه بعدی، «در میان باغ»، یک قطعه آوازی است با شعری از حافظ، و قطعه پایانی آلبوم نیز دکلمه‌ای از غزل حافظ است که محمد معتمدی آن را با مطلع «نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر» با همراهی موسیقی رامبراند تریو دکلمه کرده است.

    محمد معتمدی، خواننده برجسته موسیقی ایرانی، سابقه درخشانی در همکاری با گروه‌ها و هنرمندان بین‌المللی دارد و این همکاری نیز به وضوح نشان‌دهنده توانایی او در برقراری ارتباط میان موسیقی ایرانی و جهانی است.

    نویسنده: حسن رحمتی
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *