×
×

به رهبری محسن بافنده و با اجرای آثار موسیقی مازندرانی و نی‌نوا
کنسرت ارکستر فیلارمونیک مازندران به یاد استاد ابوالحسن خوشرو برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 439676
  • 28 شهریور 1403
  • ۰
  • ارکستر فیلارمونیک مازندران به رهبری محسن بافنده، در روز جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ در ساری و سالن هلال احمر برگزار می‌شود. این کنسرت به یاد استاد ابوالحسن خوشرو و با اجرای آثاری از موسیقی مازندرانی و همچنین قطعه نی‌نوا اثر حسین علیزاده اجرا خواهد شد.
    کنسرت ارکستر فیلارمونیک مازندران به یاد استاد ابوالحسن خوشرو برگزار می‌شود
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، کنسرت ارکستر فیلارمونیک مازندران به رهبری محسن بافنده، جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰ در سالن هلال احمر شهر ساری برگزار خواهد شد. این اجرا به یاد استاد ابوالحسن خوشرو، یکی از برجسته‌ترین موسیقیدانان و پژوهشگران موسیقی مازندران، برگزار می‌شود.

    در این کنسرت، آثاری از موسیقی محلی مازندران که توسط استاد محمدرضا درویشی برای ارکستر تنظیم شده است، اجرا خواهد شد. نغمه‌های این آثار نیز توسط استاد احمد محسن‌پور گردآوری شده‌اند. خوانندگان این برنامه محمود شریفی، مهدی کارگر و سروش ضیایی خواهند بود و سامان نوروزیان به عنوان سولیست کمانچه در این کنسرت حضور خواهد داشت.

    همچنین در بخش دیگری از این برنامه، قطعه مشهور «نی‌نوا» اثر استاد حسین علیزاده با هنرنمایی پاشا هنجنی به عنوان سولیست نی و لاله عباسی به عنوان همنواز نی اجرا می‌شود که انتظار می‌رود این بخش از کنسرت نیز با استقبال گسترده مخاطبان همراه شود.

    این کنسرت با همت موسسه فرهنگی و هنری مهرآهنگ شمال و با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره استاد خوشرو و همچنین ترویج موسیقی سنتی مازندران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت و حضور در این رویداد به وب‌سایت‌های معتبر فروش بلیت مراجعه کنند.

    این کنسرت از جمله برنامه‌های ارزشمندی است که به ترویج موسیقی فولکلوریک منطقه مازندران می‌پردازد و یادآور تاثیرگذاری استاد ابوالحسن خوشرو بر موسیقی محلی و معاصر ایران است.

    نویسنده: حمیده موسوی
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *