×
×

صدابرداری یک آلبوم برای گرامافون انجام شد

  • کد نوشته: 331223
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام آذر ۱۳۹۸
  • ۰
  • صدابرداری یک آلبوم برای گرامافون انجام شد

  • یک گروه موسیقی اولین آلبوم خود را روی گرامافون منتشر خواهد کرد و این نخستین بار بعد از ۴۰ سال است که اثری برای انتشار روی گرامافون صدابرداری شده است.

    این آلبوم متعلق به گروه موسیقی انسو – ENSO است. اسم گروه موسیقی انسو  را عباراتی تشکیل می‌دهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه می‌شود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود می‌آورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد و به قصد به چالش کشیدن ذهن مخاطب برای مواجهه با این سوال که  آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد یا نه، دائم در حال تغییر ریتم خود است.
    معنازدایی از عبارات به قصد اینکه مخاطب را در معناسازی آزاد بگذارد تا به دلخواه جایگاه خود را در این فضای موسیقیایی متصور شود و در گزینش آنچه می‌خواهد بشنود آزاد باشد، عمده تلاش این گروه در آثار خود است. پس می‌توان نتیجه گرفت موسیقی این گروه در زیرمجموعه  موسیقی های مراقبه‌ایِ غیرِآیینی‌ جای دارد که بر ذهن بیش از  تکنیک‌های موسیقایی تمرکز می‌کند. هومن ثنایی، محمد طباخیان، کیارش رادمهر، سامان ثقفیان و سینا نجفلو اعضای این گروه هستند.

    نخستین آلبوم انسو «اوربیتون» نام دارد. اوربیتون ذره داخل الکترون است که دور یک مدار می‌چرخد و باعث می‌شود الکترون‌ها دور مدار بچرخد. این آلبوم برای نخستین بار طی چهل سال گذشته برای تولید روی صفحه گرامافون صدابرداری شده و بعد از پروسه ضبط و میکس دو مستر نهایی برای سی دی و صفحه گرامافون گرفته شده است.

    از اولین آلبوم این گروه همزمان با جشن بیست سالگی موسسه هرمس چهارشنبه پیش‌رو ۲۰  آذر ساعت  ۸:۳۰ شب در فرهنگسرای نیاوران با اجرای تمام قطعات آلبوم در حضور علاقه‌مندان رونمایی خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=331223
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *