×
×

حمید خزاعی: خوانندگان با ارائه کارهای مشترک وحدت اهالی موسیقی را انسجام بخشند

  • کد نوشته: 30378
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۶ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • نشست خبری گروه موسیقی «دل‌آسا» با حضور حمید خزاعی، حسین سجودی (نوازنده تار) وامین دارابی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) با حضور اهالی رسانه برگزار شد. در ادامه گزارش متنی و تصویری از این نشست را بخوانید و ببینید

    حمید خزاعی: خوانندگان با ارائه کارهای مشترک وحدت اهالی موسیقی را انسجام بخشند
  • نشست خبری گروه موسیقی «دل‌آسا» با حضور حمید خزاعی، حسین سجودی (نوازنده تار) وامین دارابی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

    «حسین سجودی» نوازنده تار و سه‌تار در ابتدای این نشست، اظهار داشت: من به عنوان تنظیم‌کننده و سرپرست نوازندگان از سال ۹۱ با گروه دل‌آسا همکاریم را آغاز کردم.

    درباره چگونگی تشکیل گروه «دل آسا» توضیح داد و گفت: «این گروه در سال ۱۳۸۰ با نام گروه» دف نوازان سیروان «آغاز به کار نمود و کنسرت‌های زیادی اجرا کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرا در افتتاحیه و اختتامیه پنجمین جشنواره» باو «در سال ۱۳۸۵ اشاره کرد، در سال ۱۳۸۶ هم گروه به نام» دل آسا «تغییر نام داد و گروهی به شکل ارکس‌تر موسیقی اصیل ایرانی تشکیل گردید و در این چند سال اجراهای مختلفی با این گروه برگزار شده است. گفتنی هستم در ایده اولیه گروه قرار بر این بوده است که» دل آسا «همراه با یک گروه دف نوازی و گروه کر به روی صحنه رود اما به دلیل نداشتن فضای مناسب برای تمرین‌ها مجبور شدیم که این گروه‌ها را در اجرای خود نداشته باشیم.

    وی با اشاره به قطعات اجرایی این گروه گفت: قطعات این اجرا بیشتر بر اساس مقام‌های سنتی است که می‌توان به قطعه» همایون صلح «،» مخمور جام عشق «که با استفاده از سازهای ضربی در دستگاه همایون اشاره کرد.

    وی یادآور شد: بداهه‌نوازی با سازهای تار و قانون در دستگاه اصفهان و همچنین اجرای قطعه» با دل من «و» آمده‌ام که سرنهم «در دستگاه ماهور از قطعات اجرایی بخش اول گروه دل‌آسا است. که به صورت مرکب نوازی می‌باشد. فضای این کنرت عرفانی می‌باشد.

    سرپرست نوازندگان گروه دل‌آسا یادآور شد: بخش دوم این اجرا با دستگاه نوا شروع می‌شود و قطعه» مرا می‌بینی و هر دم «با استفاده از سازهای ضربی در دستگاه دشتی به اجرا در می‌آید.» دف‌نوازی «و اجرای قطعه» بار‌ها گفته‌ام و بار دیگر می‌گویم «در دستگاه اصفهان از دیگر اجراهای ما در بخش دوم است.

    وی خاطرنشان کرد: ملودی قطعه»‌ای وطن «از ساخته‌های علی‌نقی وزیری با سرودن شعر جدیدی در دستگاه دشتی از آخرین قطعه‌های اجرایی ما در این کنسرت است.

    این نوازنده تصریح کرد: بیشتر قطعات اجرایی برگرفته از حس نوازندگان است که به صورت کارگاهی با تنظیم جدید ارائه می‌شود. این اجرا‌ها سال آینده به صورت آلبوم روانه بازار خواهد شد.

    وی در خصوص فضای این کنسرت بیان کرد: ژانر کار فضایی جدیدی می‌باشد که تا با الان کمتر شنیده شده است. هر تصنیف در یک دستگاه می‌باشد حال و هوای این کنسرت بیشتر بر فضایی عرفانی، ریتمیک و شاد می‌باشد.

    حمید خزاعی خواننده این گروه در ادامه گفت: گروه دل‌آسا با نوازندگان جوان و پتانسیل زیاد خود قابلیت ارائه کارهای خوبی دارد و امیدوارم بتوانیم اجرای موفقی را در هفته جاری برای مخاطبان ارایه دهیم.

    وی اظهار داشت: من به خواننده سالاری معتقد نیستم، اعتقاد دارم که همه اعضاء گروه برای اجرای یک کنسرت سهیم هستند.

    خزاعی تصریح کرد: من به عنوان خواننده ثابت گروه میراث فعالیت‌های جانبی با گروه ترنگ، دل آسا و خلیج‌فارس دارم که امیدوارم بتوانیم سال آینده شاهد اجرای جدیدی از کنسرت خلیج‌فارس در تهران باشیم.

     این خواننده درمورد دیگر گروه‌هایی که با آن‌ها همکاری داشته یا دارد نیز اظهار کرد: به جز ارکس‌تر آکادمیک تهران که با آن همکاری دارم،» میراث «، اصلیترین گروهی است که با آن فعالیت می‌کنم.

    وی درمورد شایعات پیرامون ارکس‌تر تهران نیز اظهار کرد: این ارکس‌تر پرقدرت به کار خود ادامه خواهد داد و سال آینده نیز برنامه‌هایی خواهد داشت. همانطور که بعد از گذشت چهار سال این گروه را حفظ کردیم، بعد از این نیز در حفظ آن کوشا خواهیم بود.

    خزاعی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به استقبال مخاطبان چرا این کار را در دو سانس به اجرا نمی‌گذارید، این کار را در عین مشکل بودن، عملی غیر حرفه‌ای در حوزه موسیقی خواند.

    حمید خزایی یادآور شد: به اعتقاد من کار هنری نیاز به همبستگی و اعتقاد دارد، موسیقی دچار بهم ریختگی شده است. و به بدنه موسیقی کشور آسیب وارد شده است. و تنها راه همدلی اهالی موسیقی این است که در کنار هم محکم بایستند و خوانندگان باارائه کارهای مشترک این وحدت را انسجام بخشند.

    این خواننده تصریح کرد: باید اهالی موسیقی کنار هم باشند و هر کس نباید شرایط خودش را بسنجد و از پیشرفت همدیگر واهمه داشته باشند.

    خزایی در خصوص اجرایی آینده خود گفت: با گروه میراث ۱۷ اسفند ماه، با یک اجرای متفاوت از شاهنامه خوانی یک روایت موسیقیایی خواهد داشت.

    حسین سجودی در خصوص اعضاء و نوازندگان تصریح کرد: در این کنسرت هانیه قلی بیکیان (پرکاشن و همخوان)، حسین سجودی (تار، همخوان و سرپرست نوازندگان)، امیر دین محمدی (طبلا و دف، همخوان)، نیما نجفی (دف، همخوان)، محمدرضا میر حسینی (تمبک، همخوان)، علیرضا باباخانی (عود، همخوان)، آرمیتا سلیمی (تار، همخوان)، سحر می‌رهاشمی (قانون، همخوان)، کاوه محمدعلی‌نژاد (کمانچه، همخوان)، میثم علینقیان (کمانچه، همخوان)، گلمهر مهینی (سه تار، همخوان)، محسن حسین خانی (سه تار)، امین رحیمی (نی) به عنوان اعضای گروه» دل آسا «امین دارابی (سرپرست گروه و نوازنده سازهای کوبه‌ای) و حمید خزاعی (خواننده) را همراهی خواهند کرد.

     گروه موسیقی دل آسا به خوانندگی حمید خزاعی ۹ اسفند ماه سال جاری ساعت ۲۰، در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.

    در ادامه می توانید گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از این نشست خبری را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=30378
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *