×
×

موزیک ویدیوی «طریق تو» را دانلود کنید

  • کد نوشته: 249759
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • «طریق تو» نام قطعه ایست ساخته ابراهیم باقری، آهنگساز و نوازنده عود و آواز فرزام باقری که بر شعری از سعدی شیرازی به اجرا در آمده است و بشیر هروی با ساز پیانو، نوازندگی عودِ باقری را همراهی می کند.

    موزیک ویدیوی «طریق تو» را دانلود کنید
  • موزیک ویدیوی «طریق تو» به آهنگسازی ابراهیم باقری و خوانندگی فرزام باقری، پس از دریافت مجوز منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «طریق تو» نام قطعه ایست ساخته ابراهیم باقری، آهنگساز و نوازنده عود و آواز فرزام باقری که بر شعری از سعدی شیرازی به اجرا در آمده است و بشیر هروی با ساز پیانو، نوازندگی عودِ باقری را همراهی می کند.

    ابراهیم باقری در گفتگویی با خبرنگار ما درباره اثرش عنوان کرد: «نشانه یا گواهِ تلفیق صحیح از شناخت و آگاهی نسبت به عناصر سازنده ی آن اثر نشأت می گیرد. اگر مواد تشکیل دهنده ی یک عنصر -خاصّه شیمیایی، معدنی، آلی، صنعتی یا هنری- با هم سازگار نباشند، محصول پایدار پدید نخواهد آمد. «طریق تو»، اثری نو متشکل از عناصری از دو جنس متفاوت است؛ پیانو و عود، امّا شیوه ی سازش این دو ساز نسبت به یکدیگر با تنظیم و نگاهی هوشمندانه چیدمان شده است.»

    او افزود: «برای خَلقِ این قطعه با سلیقه ای وسواسی به اصالتِ سازها وفادار بودم و طوری آهنگ را بسط می دادم که در هویتِ تلفیق خدشه ای وارد نکنم. نخواستم لهجه غربی و کلاسیک پیانو از شخصیت و صدایش تفریق شود و در این راه از ذهنیت نوازنده ی پر استعدادم؛ آقای بشیر هروی بهره گرفته ام. آواز هم در این قطعه به نوعی ساز گونه به آرایش در آمده و در ترکیب شعر و موسیقی زمان بسیار صرف کردم؛ شعری که سخن از عشق داشت، حاجتی به بیان نداشت و به پایان نمی رسید… شعری درخشان از سعدی.»

    فرزام باقری، خواننده اثر هم در این باره خاطر نشان کرد: «این کار طرحی است نو تا شرحی عزیز و قدیمی را به گوش برساند. طرحی که مرا برای همکاری با آهنگساز جوان و خوش سلیقه اش ترغیب می کرد. دغدغۀ نوگرایی در عینِ پایبندی به اصالت در ریشه های محکم، اشتراکی بود بین من و ایشان تا این محصول به انجام برسد. امید است در آینده نزدیک شاهد کارهای متفاوت و زیبایی از این هنرمند باشیم.»

    بشیر هِرَوی از محصول منحصر به تعامل و اشتراکِ موسیقی کلاسیک-ایرانیِ «طریق تو» اینگونه گفت: «در دوستی و همکاری با آهنگساز به جست و جو و تحقیق برای بیانی جدید مشغول شدیم. در تنظیمِ نهایی خط پیانو این اختیار را داشتم تا بخشی از تطابق ها و تقابل ها را با میل و سلیقه شخصی ام اصلاح کنم و آکومپانیمانِ پیانو را به لهجه ی غربی سوق دهم بطوری که هر یک از سازها مسیر جداگانه خود را برای رسیدن به یک مقصد طی کنند. آیند و روندِ عود و پیانو با همپوشانی تکمیل کننده آواز در «طریق تو» نتیجه ی قابل توجهی داشته است و هر یک از صداهای موسیقی در آن به هم دیگر وابسته و از هم دیگر فاصله نیز دارند. نبود ساز های کوبه ای میتواند فضایی خلوت برای دقیق تر شنیدن قطعه باشد.»

    موزیک ویدئوی این اثر به دست رضوان باقری آماده شده است.

    شایان ذکر است که قطعه ویدیویی «طریق تو» به آهنگسازی ابراهیم باقری و آواز فرزام باقری، هم اکنون آماده تماشا است و علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از «موسیقی ایرانیان» دنبال کرده و در صورت تمایل دانلود نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=249759
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *