×
×

تالار رودکی از «چند شب دونوازی» میزبانی می کند

  • کد نوشته: 217236
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • آخرین برنامه از مجموعه کنسرت های «چند شب» در سال ۹۷ روزهای ۲۵ و ۲۶ دی در قالب مجموعه برنامه های «چند شب دونوازی» میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی است.

    تالار رودکی از «چند شب دونوازی» میزبانی می کند
  • آخرین برنامه از مجموعه کنسرت های «چند شب» در سال ۹۷ روزهای ۲۵ و ۲۶ دی در قالب مجموعه برنامه های «چند شب دونوازی» میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، افشین معصومی مدیر برگزاری مجموعه کنسرت های «چند شب» با اشاره به جزییات دهمین دوره این پروژه که به اجرای «چند شب دونوازی» اختصاص دارد، گفت: پروژه «چندشب دونوازی» نگاهی بر طراحی دونوازی برای ۲ ساز ملودیک ایرانی دارد. این برنامه طراحی و تنظیمی برای یک دونوازی ٢٠ دقیقه ای میان ۲ ساز است که به نوعی متفاوت از دیگر نوع های تکراری خود است. در دونوازی های رایج شاهد همنشینی گاه بداهه و یا سوال و جوابی به مانند ساز و آواز هستیم ولی در این چندشبِ پیش رو سعی داریم دونوازی هایی را از پیش طراحی شده برای مخاطبان جدی موسیقی ایرانی ارائه کنیم.

    معصومی در معرفی هنرمندان مجموعه برنامه های «چند شب دونوازی» بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مژگان حسینی نوازنده قانون، سپنتا حامدی نژاد نوازنده تار، عماد حنیفه نوازنده تار، پوریا فرجی نوازنده سنتور، پویان عطایی نوازنده سنتور، حمید خوانساری نوازنده عود، نوا سلیمانی نوازنده عود، حسین اینانلو نوازنده سه تار، مجید مولانیا نوازنده تار، صابر سوری نوازنده عود، مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه و امین گلستانی نوازنده عود روزهای سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ دی به اجرای برنامه می پردازند.

    وی افزود: این برنامه آخرین دور از این مجموعه کنسرت های چندشب است که در سال ٩٧ برگزار خواهد شد و امید داریم در سال ٩٨ شاهد انتشار آنچه تا کنون در این چندشب ها به صورت صوتی و حرفه ای ضبط شده، باشیم. به هر صورت مجموعه کنسرت های چندشب بیانگر رویکرد، بیان و اندیشه نسل چهارم موسیقی ایرانی است که  در آن آثار بیش از ۱۱۴ هنرمند برگزیده موسیقی ایران طی ۲۸ شب اجرا ثبت و ضبط شده اند و بدون تردید می تواند مقایاس و میزانی برای آیندگان باشد. پروژه ای که به اعتقاد من  فقط با همدلی نسل چهارم موسیقی صورت گرفت.

    دهمین دوره مجموعه کنسرت های «چند شب» با عنوان «چند شب دونوازی» به همت موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» روزهای سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ دی در تالار رودکی تهران برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=217236
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *