×
×

ارکستر فیلارمونیک خود را برای اجرای صحنه‌ای آماده می‌کند

  • کد نوشته: 196652
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۷
  • ۰
  • بعد از سپری‌شدن ایامِ عزاداری سالار شهیدان، ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» بار دیگر در حالی روی صحنه می‌رود که اعضای این ارکستر، آلبومِ خود متشکل از آثار آهنگسازانی چون Samuel barber ، guilaume lekeu و Osvaldo golijov را به اتمام رسانده و مترصد انتشار آن است. ارکستر فیلارمونیک، سه سال است که برای ضبط این اثر در حالِ تلاش است.

    ارکستر فیلارمونیک خود را برای اجرای صحنه‌ای آماده می‌کند
  • بعد از سپری‌شدن ایامِ عزاداری سالار شهیدان، ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» بار دیگر در حالی روی صحنه می‌رود که اعضای این ارکستر، آلبومِ خود متشکل از آثار آهنگسازانی چون Samuel barber ، guilaume lekeu   و Osvaldo golijov  را به اتمام رسانده و مترصد انتشار آن است. ارکستر فیلارمونیک، سه سال است که برای ضبط این اثر در حالِ تلاش است.

    این ارکستر برای کنسرتِ پیش روی خود، تصمیم گرفته همچون روال همیشگی‌اش در حمایت و جذب نوازندگان جدید و توانا استفاده کند و بر همین اساس چندی قبل، آزمون ورودی برای سازهای زهی برگزار کرد. این ارکستر همچنین برای اجرا در جشنواره‌ی موسیقی فجر در سال جاری نیز دعوت شده است؛ اما رهبر و مدیر اجرایی ارکستر، این حضور را وابسته به تامین شرایطی کرده‌اند و در صورتِ تحقق آن، در جشنواره‌ی موسیقی نیز حضور خواهند داشت.

    ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» از جمله ارکسترهای خصوصی در ایران است که در سال‌های فعالیت خود از بهترین نوازندگان ایرانی بهره برده است و از سولیست‌های خارجی نیز استفاده کرده است که از جمله می‌توان به سولیست ژاپنی پیانو نوریکو اگاوا، سولیست اکراینی ویلن دمیترو تکاچنکو، مایستر ویلنسل ارکستر فیلارمونیک ارمنستان آرمن مسروپیان و لِوُن آراکلیان اشاره کرد. از آثار اجرا شده توسط ارکستر فیلارمونیک تهران که اجرای نخست این آثار در ایران بوده، می‌توان به آثاری از گیا کانچلی، ویلیام والتن، تورو تاکمیتسو، دیوید هیس، گیوم لکو، آروپرت، بلا بارتوک، دمیتری شوستاکوویچ، ولادیمیر مارتینوو، رادیون شدرین، هنریک گورسکی، پیتر ایلیچ چایکوفسکی، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و… اشاره کرد.

    پانیذ فریوسفی (کنسرت مایستر و مدیر اجرایی) و پیمان ابوالحسنی (مدیر داخلی) این ارکستر هستند.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=196652
       
    برچسب ها آرش گوران

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *