×
×

با نامه نهاد ریاست جمهوری

  • کد نوشته: 188686
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • با نامه نهاد ریاست جمهوری علیرضا اسماعیلی به عنوان سرپرست فرهنگستان هنر تعیین شد.

    با نامه نهاد ریاست جمهوری
  • با نامه نهاد ریاست جمهوری علیرضا اسماعیلی به عنوان سرپرست فرهنگستان هنر تعیین شد.

    علیرضا اسماعیلی متولد ۱۳۴۸ در تیران اصفهان و دانش آموخته تاریخ ایران از دانشگاه شهید بهشتی است. وی از بدو تاسیس فرهنگستان هنر در این مجموعه فعالیت داشته و  پیش از این معاونت فرهنگی و هنری، معاونت پژوهشی و مدیرعاملی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن ) این فرهنگستان را بر عهده داشته است.

    اسماعیلی همچنین، مدیریت و ساماندهی اسناد تاریخی نهاد ریاست جمهوری را از سال ۱۳۷۲ تا اوایل دهه هشتاد بر عهده داشته و تاکنون دبیری علمی گروه‌های نسخ خطی در حوزه هنر و همچنین دبیری انتشارات همایش‌های بین‌المللی و ملی متعددی را در کارنامه اجرایی خود  دارد.

    علیرضا اسماعیلی عضو هیأت علمی فرهنگستان هنر است و در رزومه علمی و  پژوهشی خود، مقالات و کتب تالیفی متعددی در حوزه تاریخ هنر، نسخ خطی و اسناد تاریخی از جمله: هنر اصفهان از نگاه سیاحان: از صفویه تا پایان قاجار؛ اسنادی از سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی ایران در دوره پهلوی اول؛ اسنادی از مطبوعات و احزاب دوره رضاشاه؛ «معماری دوره پهلوی به روایت اسناد،آرامگاه فردوسی»؛ «معماری دوره پهلوی به روایت اسناد؛ آرامگاه فردوسی»، «کتابت و مصورسازی نسخ خطی در دوره شاه‌تهماسب صفوی» و … دارد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=188686
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *