×
×

تمبک نوازان در نیاوران به پرسش های داوران پاسخ دادند

  • کد نوشته: 185969
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۰ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • هنرمندان شرکت کننده در دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان دوشنبه بیست و نهم مرداد به اجرای برنامه های خود در بخش تمبک نوازی پرداختند.

    تمبک نوازان در نیاوران به پرسش های داوران پاسخ دادند
  • ششمین روز از جشنواره موسیقی جوان پیگیری شد

    ششمین روز از جشنواره موسیقی جوان پیگیری شد

    هنرمندان شرکت کننده در دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان دوشنبه بیست و نهم مرداد به اجرای برنامه های خود در بخش تمبک نوازی پرداختند.

    به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان دوشنبه بیست و نهم مرداد به هنرنمایی تنبک نوازان جوان و نوجوان اختصاص داشت. در این روز شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی در سه رده سنی الف، ب و ج با هم به رقابت پرداختند و هیات داورانی متشکل از نوید افقه، سیامک بنایی، پژمان حدادی و مهدی خاکساران اجراهای این روز را بررسی و مورد قضاوت قرار دادند.

    بخش تمبک نوازی نیز مانند دیگر بخش های این جشنواره با گروه سنی الف آغاز شد. گروه سنی الف که تعداد شرکت کنندگان آن از دیگر ساز ها بیشتر بود به دو بخش الف ۱ و ۲ تقسیم شد. شهرزاد پیوسته به عنوان اولین شرکت کننده از گروه سنی الف ۱ نواخت و پس از او رضا رییسی نافچی، محمد جواد شریف، منصور صادق نژاد نائینی، ایلیا فرج زاده، کیانا قلمبر، محمد امین گنجی و علی نظام آبادی از این گروه روی صحنه حاضر شدند.

    پس از استراحتی کوتاه نوبت به گروه سنی الف ۲ رسید. این گروه سنی نیز مانند الف ۱ ابتدا دو دقیقه به تک نوازی آزاد پرداختند و پس از آن به سوالات داوران پاسخ دادند و آنچه را که مدنظر آنها بود، نواختند. محمود ابروفراخ، متین حسینی، مهرداد صمدی مقدم، محمد رضا عزیزی همامی، مینو قاسمی ابراهیم آبادی، آرین محمدی، آرش مهدیه نجف آبادی و شیوا سادات واحدی اسامی شرکت کنندگان رده سنی الف ۲ بود.

    بازه زمانی دوم نیز متعلق به گروه سنی ب بود. عارفه اسفندپور اولین تمبک نوازی را از این گروه ارایه کرد. بعد از او ۶ شرکت کننده دیگر روی صحنه حاضر شده و مانند بقیه شرکت کنندگان به سوالات داوران مبنی بر اجرای اوزان، تبدیل بین آنها با حفظ تمپو و همراهی با ساز ملودیک بر اساس نظر هیات داوران پاسخ دادند. مهران اصطلامی، عرفان بطلانی اصفهانی، علیرضا زارع، محمدسجاد شیرعلی، شهریار صابونی و امین صانعی ۶ نفری بودند که این گروه سنی را تکمیل کردند.

    بخش انتهایی این روز مربوط به گروه سنی ج می شد. در این قسمت هشت شرکت کننده یک به یک روی صحنه آمدند، مقابل داوران هنر خودشان را ارایه کردند و به سوالات مطرح شده پاسخ دادند. سهیلا بنی نجاران، حسام الدین حامدی، آرش سروستانی، ایمان شجاعیان، جواد علیرضایی، مهرداد فضل پور، مهسا نساج پور اصفهانی و روح الله همایون اسامی افراد راه یافته گروه سنی ج به مرحله نهایی بود.

    دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران از ۲۲ مردادماه در حال برگزاری است.

    https://musiceiranian.ir/?p=185969
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *