×
×

برگزاری کنسرت با بلیت ۵۰ هزار تومانی

  • کد نوشته: 183841
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • خواننده موسیقی پاپ کشورمان در تازه ترین نشست رسانه ای خود ضمن تشریح فعالیت هایش، اعلام کرد که تور کنسرت های خود را با بلیت های ۵۰ هزار تومانی برگزار می کند.

    برگزاری کنسرت با بلیت ۵۰ هزار تومانی
  • شهرام شکوهی

    شهرام شکوهی

    خواننده موسیقی پاپ کشورمان در تازه ترین نشست رسانه ای خود ضمن تشریح فعالیت هایش، اعلام کرد که تور کنسرت های خود را با بلیت های ۵۰ هزار تومانی برگزار می کند.

    به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ کشورمان در تازه ترین نشست رسانه ای خود که روز شنبه سی ام تیر در موسسه فرهنگی هنری سرنا برگزار شد، توضیح داد: مدتی بود که در اجراهای زنده و تولید برخی از آثارم حضور پررنگی نداشتم که این موضوع همان طور که قبلا اشاره کردم به کسالت قلبی و درگیری های شخصی ام مربوط می شود اما بسیار امیدوارم که در ماه های آینده مجددا خدمت مردم شریف ایران باشم.

    بازی ایران – پرتغال کار دستم داد!

    وی ادامه داد: برای کنسرت های پیش رو یکسری آهنگ خوب آماده کردیم که به مخاطبان کنسرت ها ارائه خواهد شد. در کنار این ها، نقشه های خوبی نیز برای برگزاری کنسرت طراحی کرده ایم که فکر می کنم می تواند برای تماشاگران از جذابیت هایی برخوردار باشد. به هر ترتیب طرفداران می دانند که کنسرت بیستم تیر به دلیل شرایط جسمانی که برای من به دلیل هیجان ناشی از تماشای بازی تیم های فوتبال ایران و پرتغال پیش آمد، لغو شد و به تبع این موضوع، دکتر من اصرار داشت که یک ماه استراحت مطلق داشته باشم، از این رو مجبور شدیم تا کنسرت را در تاریخ ۲۵ مرداد در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار کنیم.

    این خواننده پاپ توضیح داد: به دلیل تاخیری که در برگزاری کنسرت پیش آمد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران جایی برای اجرای برنامه نداشت، پس ما مجبور شدیم جای کنسرت را تغییر دهیم و در تالار وزارت کشور میزبان مخاطبان عزیز باشیم.

    بازار کنسرت ها به مشکل خورده است

    مهرداد منافی مدیر برنامه و تهیه کننده کنسرت های شهرام شکوهی نیز در این نشست رسانه ای گفت: خوشبختانه در وضعیتی که بازار کنسرت ها به مشکل خورده، ما شاهد استقبال طرفداران از کنسرت شهرام شکوهی بودیم و بار دیگر از آنها عذرخواهی می کنیم که کنسرت روز بیستم تیر این خواننده به دلیل شرایط جسمانی بدی که برای او به وجود آمد، لغو شد اما حالا با برنامه ریزی هایی که انجام شده ما کنسرت را در سالن بزرگتر برگزار می کنیم، این در حالی است که در سری گذشته که کنسرت لغو شد۴ هزار بلیت فروخته شده بود که این موضوع برای ما بسیار مایه افتخار است.

    شهرام شکوهی بعد از صحبت های منافی توضیح داد: راستش را که بخواهید برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی صرفا به دلیل تشریح برنامه ها و فعالیت های ما برای کنسرت نبود، زیرا ما برای این برنامه داستان دیگری را در نظر گرفته بودیم که می خواستیم در این نشست به آن اشاره کنیم.

    وی ادامه داد: در هفته های اخیر این موضوع خیلی باب شده بود که تعدادی از هنرمندان ما به تبع موضوع معیشتی مردم و وضع اقتصادی آنها، فضایی را فراهم کردند که کنسرت هایشان در حمایت از مردم لغو شود. البته که توانایی مردم دیگر جوری نیست که بتوانند بلیت گران کنسرت را تهیه کنند و به عبارتی می توان گفت برای خیلی از آنها تماشای کنسرت تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است، به همین منظور خانواده ها ترجیح می دهند که به جای حضور در کنسرت ها، شرایط دیگری را برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنند.

    وضعیت معیشتی، کنسرت و دیگران

    شکوهی تصریح کرد: اما ما معتقدیم خیلی حیف است که مردم از اجرای زنده محروم شوند، ضمن اینکه ما با توقف کنسرت ها علاوه بر اینکه چرخه اقتصادی اجراهای زنده را متوقف می کنیم به مرور باعث می شویم که پایه و اساس موسیقی نیز ضربه بخورد. به هر صورت در این چارچوب هر کسی از دوستان هنرمند نسبت به ماجرا واکنش هایی را نشان دادند که ما در اینجا اصلا قصد نصیحت کردن نداریم که آیا کار فلانی درست است یا خیر اما فقط می توانیم به این نکته اشاره کنیم که در این راستا قصد نداریم کنسرت برگزار نکنیم، چون اگر بخواهیم نگران معیشت مردم باشیم باید در ابتدا نگران معیشت گروه مان باشیم، چون آنها نیز جزئی از مردم هستند.

    این هنرمند اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم در این شرایط به جای آنکه کناره گیری کنیم، بیاییم و از سود خودمان بگذریم و به این موضوع فکر کنیم که اگر قرار است گرانترین کنسرت ایران برای بهترین خواننده ایران باشد ما فضا را این گونه به مخاطب نشان دهیم که ارزانترین کنسرت ایران برای بدترین خواننده ایران قرار است برگزار شود زیرا برای ما حضور یک خانواده چهارنفره در یک کنسرت ارزان قیمت و نشستن در یک جای خوب بسیار ارزشمند است که امیدوارم در کنسرت پیش رو اجرا شود.

    وی با اشاره به اقدام سیروان خسروی و گروه همایون شجریان برای لغو کنسرت هایشان به دلیل وضعیت معیشتی مردم توضیح داد: در مورد کنسرت نمایش آقای شجریان باید بگویم که مقوله مربوط به ایشان بسیار متفاوت است، زیرا پروژه آنها فقط اجرای موسیقی نبوده و فعالیت های مربوط به هنرهای نمایشی نیز در آن وجود داشته است که ماجرای لغو کنسرت را برای آنها متفاوت می کند. درباره لغو کنسرت های آقا سیروان خسروی هم باید بگویم که این تصمیم شخصی خود سیروان بوده که دوست داشته با این شیوه در کنار مردم حضور داشته باشد اما من چنین تصمیمی ندارم. من بر این باورم در این کنسرت ها می توانیم کاری کنیم که تهیه کننده از سود خود بگذرد، من نیز از دستمزدم صرفنظر کنم و فقط این عوامل اجرایی کنسرت باشند که دستمزد دریافت می کنند.

    شکوهی ادامه داد: وقتی چنین تصمیمی را اتخاذ کردم، آقای منافی و دیگر دوستان مخالف بودند و می گفتند این حرکت نوعی خودزنی است اما من در اینجا به شما می گویم اگر خیلی ها فکر می کنند این تصمیم نشأت گرفته از ترس نفروختن بلیت کنسرت است بدانند کاملا اشتباه فکر می کنند، چرا که ما در کنسرت بیستم تیر بلیت ها را به طور کامل فروخته بودیم، حتی اگر عده ای فکر می کنند من خودم را برای مردم لوس می کنم اشکالی ندارد، اصلا چه خوب که من خودم را برای مردم لوس کنم.

    وی با اشاره به میانگین قیمت بلیت کنسرت های پیش روی خود توضیح داد: برنامه ریزی ما برای فروش بلیت کنسرت ها میانگین قیمت ۵۰ هزار تومان است که قطعا از ۷۰ هزار تومان بیشتر نمی شود و طرفداران مطمئن باشند قسمت اعظم سالن وزارت کشور بلیت های ۵۰ هزار تومانی خواهد بود، البته می دانم پس از اینکه این تصمیم اجرایی شود، من مورد عنایت و توجه همکاران عزیزم قرار خواهم گرفت اما این تصمیمی است که گرفته شده و فقط هم شامل قیمت صندلی سالن می شود.

    هشت سال با پوپولیسم عجین بودیم

    شکوهی در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: ما هشت سالی بود که با پوپولیسم عجین شده بودیم اما من اصلا این هدف را ندارم. من بر این باورم اگر چیزی شدیم به لطف مردم بوده، پس چنین تصمیمی جبران لطف مردم نسبت به خودم است که به خدا سوگند هیچ منتی هم بر سر آنها نیست. من همین جا اعلام می کنم اگر همین فردا دست اندرکاران سالن میلاد نمایشگاه و وزارت کشور به ما سالن را رایگان بدهند من حاضرم کنسرت را در پایین ترین مبلغی که الان به آن اشاره کردم، برگزار کنم. من بار دیگر تاکید می کنم که این بحث ها پوپولیستی نیست. ما آنقدر دِین بر گردن مردم داریم که باید این کارها را انجام دهیم.

    مهرداد منافی نیز در پایان این نشست گفت: چنین تصمیماتی معطوف به کنسرت تهران نمی شود و ما برای شهرستان ها نیز چنین تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم، بدین منظور که ما برای کنسرت شهرستان ها دستمزدها را پایین آورده و به تهیه کنندگان اعلام کردیم از یک مبلغی فراتر حق فروش بلیت ندارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=183841
       
    برچسب ها شهرام شکوهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *