×
×

تنظیم‌کننده جوان و پرکار این روزهای بازار موسیقی عنوان کرد

  • کد نوشته: 159922
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۶ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • «حامد برادران»، آهنگساز و تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر، پیش از شروع ماه محرم روزهای شلوغی را سپری کرد. این موزیسین جوان علاوه بر مدیریت هنری و تنظیم آثار بهنام بانی، با محمدرضا گلزار و سینا شعبانخانی و چند هنرمند سرشناس دیگر هم مشغول همکاری بود. او حالا در روزهایی که برگزاری کنسرت‌ها تعطیل است روند […]

    تنظیم‌کننده جوان و پرکار این روزهای بازار موسیقی عنوان کرد
  • «حامد برادران»، آهنگساز و تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر، پیش از شروع ماه محرم روزهای شلوغی را سپری کرد. این موزیسین جوان علاوه بر مدیریت هنری و تنظیم آثار بهنام بانی، با محمدرضا گلزار و سینا شعبانخانی و چند هنرمند سرشناس دیگر هم مشغول همکاری بود. او حالا در روزهایی که برگزاری کنسرت‌ها تعطیل است روند تولید قطعات با خواننده‌های مختلف را تعطیل نکرده و قصد دارد تا پس از ماه صفر با اتفاقات جدیدی دوباره حضور پررنگی در صحنه داشته باشد. هرچند طی هفته‌های اخیر قطعاتی از بهنام بانی و سینا شعبانخانی با تنظیم او منتشر شده اما قرار است او تا پایان سال فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد. به بهانه همین موارد گفتگویی با حامد برادران در آخرین روز نمایشگاه مطبوعات در غرفه سایت «موسیقی ما» انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

    • *ابتدا از کارهای محمدرضا گلزار شروع کنیم. از کنسرت‌ها و قطعات او چه خبرهای جدیدی برای ما داری؟

    تغییراتی در ارکستر و تنظیم‌های قطعات «محمدرضا گلزار» لحاظ کردیم. «به من خیلی بد کردی» آخرین کاری بود که از او منتشر شد و «منو اصلاً ندید» هم خودم تنظیم کردم و این کارها به ارکستر اضافه شده است. در حال حاضر حدود هشت قطعه خوب تولید کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای نوبت پخش آنها هستیم. برنامه‌ریزی کارهای محمدرضا گلزار، بهنام بانی و سینا شعبانخانی تا عید نوروز را انجام داده‌ایم. فعلاً به سیاست پخش کارها فکر می‌کنیم تا ببینیم چه کاری برای چه زمانی مناسب است. از اوایل آذرماه هم با آقای گلزار در اکثر شهرها روی صحنه می‌رویم. قرار است به شهرهایی نظیر شیراز، اردبیل و تبریز و… که تا کنون سفر نکرده‌ایم برویم و برای شهرهایی که قبلاً کنسرت داشتیم هم تقاضای تمدید وجود داشت.

    • *آلبوم او چه زمانی منتشر می‌شود؟

    انتشار آلبوم تا زمانی که به توجیه منطقی نرسیده حرکت درستی نیست. شاید خیلی‌ها مخالف حرف من باشد ولی زمانی باید آلبوم منتشر کنیم که ابتدا بستر فروش درست داشته باشد. در حال حاضر کسی خرید فیزیکی آلبوم انجام نمی‌دهد و اگر بتوانیم فرهنگ خرید دیجیتالی آلبوم‌ها را ترویج کنیم اتفاقاتی خوبی رخ می‌دهد. اهالی سینما اخیراً موفق به کنترل سایت‌هایی شده‌اند که به صورت غیرقانونی فیلم‌ها را منتشر می‌کردند و با آنها برای فروش مشارکت کردند. به این ترتیب کارگردانان فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی توانستند از دانلود فیلم‌هایشان درآمد کسب کنند. باید به سمتی حرکت کنیم که دانلود تک‌آهنگ، آلبوم و ویدئو و… توجیه اقتصادی داشته باشد. فقط چند هنرمند هستند که می‌توانند کنسرت برگزار کنند و سایرین فقط برای تولید کارهایشان هزینه می‌کنند و اسپانسر ندارند. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا خواننده‌هایی که استعداد دارند یا مخاطبان کارهایشان را گوش می‌کنند حداقل بتوانند هزینه‌های تولید را بازگردانند. به دلیل این شرایط تا زمانی که بستر درآمدزایی فراهم نشود، انتشار آلبوم غیرمنطقی است.

    • *از کارهای جدید بهنام بانی چه خبرهایی برای ما داری؟

    با حجم بسیار زیاد کنسرت‌های بهنام بانی در فصل تابستان و برای پس از محرم و صفر مواجه شدیم و حدس می‌زدیم که در بین کنسرت‌ها موفق به تولید قطعات جدید نشویم. به همین دلیل پروسه تولید کارهای بهنام را کمی زودتر و با سبک‌های متفاوت‌تر شروع کردیم. برای بهنام بانی تا کنون ده یا یازده قطعه پخش کرده‌ایم که به جز دو قطعه، سایر کارها کلاً فضای متفاوتی داشتند. الان که مخاطبان بهنام بانی گسترده شده‌اند ما هم تلاش می‌کنیم تا کارهای متفاوت‌تری تولید کنیم چون می‌دانیم نوآوری ما این بار شنیده می‌شود. اما برای خواننده‌های جدید آنقدر نمی‌توان نوآوری کرد و به نتیجه نمی‌رسیم. آلبوم بهنام بانی هم آماده انتشار است و باید به این نتیجه برسیم که آیا آلبوم باید منتشر شود یا نه.

    • *برخی منتقدان اعتقاد دارند به دلیل اینکه بهنام بانی ناگهان با سرعت عجیبی توانست مخاطبان زیادی به سمت خودش جذب کند احتمال افت و ریزش ناگهانی این طیف افراد وجود دارد. نظر تو چیست و برای عدم چنین اتفاقی چه تصمیمی اتخاذ کرده‌ای؟

    تمام این داستان به تفکر آن تیمی که تصمیم می‌گیرند و برنامه‌ریزی می‌کنند بستگی دارد. از سوی دیگر همه اتفاقات با هم جمع می‌شود و تعیین می‌کند که خواننده چه روندی خواهد داشت. به نظر من بهنام بانی با قدرت زیاد ادامه خواهد داد و مخاطبانش از قبل هم بیشتر خواهد شد. دلیلش هم این است که ما موسیقی ایرانی برای بهنام بانی تولید کردیم. در ابتدا شاید کارهایی که برای بهنام بانی تولید کردیم در ژانر تین‌ایج بود اما از آهنگ چهارم به بعد دوباره او را به ژانر خانوادگی و موسیقی ایرانی برگرداندیم و مخاطبش غالباً خانواده‌ها هستند و صرفاً جوانان نیستند. همانطور که می‌دانید ماه به ماه یا سال به سال سلیقه جوانان تغییر می‌کند. یک موجی می‌آید و برخی خواننده‌ها روی این موج سوار می‌شوند و سلیقه آنها با سلیقه مردم یکسان می‌شود اما زمانی که موج رد شود، خواننده هم ناخودآگاه از عرصه کنار می‌رود. من همیشه سعی کردم موج بسازم نه اینکه روی موج سوار شوم. از سوی دیگر به نظر من موسیقی ایرانی و خواننده خوب همیشه می‌ماند. الان اگر دقت کنید خواننده‌هایی که از قدیم تا الان می‌فروشند فقط چند چهره مشخص هستند. اما کسانی که ممتد روی موج حرکت می‌کنند، موسیقی ایرانی دارند و صدایشان صدای خوبی است. تمام عیاربودن یک خواننده مهمترین گزینه ماندگاری او است. چون مثلاً خواننده‌هایی هستم که به دلیل نوع تنظیم یا برخی به دلیل لحن خاص در یک مقطع زمانی کارشان موفق می‌شود اما خواننده توانا با صدا و موسیقی‌اش می‌تواند موفق باقی بماند. به قول شما اینکه یک هنرمند با چنین سرعتی به پیک برسد، احتمال افتش زیاد است و ماندن در بالاترین نقطه سخت است اما انشاالله اتفاقات خوب برای ما رخ دهد و طبق برنامه پیش می‌رویم.

    • *یکی دیگر از پروژه‌های مهم و خبرساز تو هم کارهای سینا شعبانخانی است. خواننده‌ای که بیماری چند وقت اخیر باعث شد تا نتواند حضور پررنگی در رقابت کنسرت‌های پایان فصل تابستان داشته باشد.

    سینا شعبانخانی زمانی مطرح شد که بازار موسیقی خیلی خلوت بود. او می‌توانست در آن زمان دهها برابر بهنام بانی بفروشد چون بهنام در مقطعی وارد شد که رقبای زیادی داشت و طرفداران در حال تقسیم هستند و خواننده‌های نسل جدید وارد شده‌اند. سینا به دلیل اینکه بین دوره کارهای مگاهیت تا برگزاری کنسرتش یک بازه زمانی پیش آمد، باعث شد تا کمی تب سینا شعبانخانی فروکش کند. اما بعد از مدت‌ها دوباره همکاری با سینا را از پنج ماه پیش آغاز کردیم و این بار یک برنامه‌ریزی متفاوتی برایش انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم او را به نقطه اوج برسانیم. چون سینا مخاطبان خودش را دارد و صدایش در یک ژانر خاص و مدل دوست‌داشتنی است. در کل فکر می‌کنم سینا شعبانخانی به زودی به حق خودش خواهد رسید.

    https://musiceiranian.ir/?p=159922
       
    برچسب ها حامد برادران

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *