×
×

گزارش متنی و تصویری اولین شب اجرای «کیهان کلهر» و «رامبرانت تریو»

  • کد نوشته: 155057
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۵ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • اولین شب کنسرت کیهان کلهر و رامبرانت تریو در استقبال گرم تماشاگران در تالار وزارت کشور برگزار شد و در آن چهره هایی از سینما و موسیقی حضور داشتند.

    گزارش متنی و تصویری اولین شب اجرای «کیهان کلهر» و «رامبرانت تریو»
  • کنسرت کیهان کلهر

    کنسرت کیهان کلهر

    اولین شب کنسرت کیهان کلهر و رامبرانت تریو در استقبال گرم تماشاگران در تالار وزارت کشور برگزار شد و در آن چهره هایی از سینما و موسیقی حضور داشتند.

    در ابتدای این کنسرت کیهان کلهر به معرفی رامبرانت تریو (رامبرانت فریش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه ای)) پرداخت و گفت: رامبرانت تریو یکی از معروفترین و معتبرترین گروه های موسیقی جز در اروپاست که توانسته اند تورهای کنسرتی موفقی را در کشورهای مختلف برگزار کنند و ما سالهاست که با هم همکاری می کنیم. تونی اورواتر که ساز او ویولونه است و از ساز های قدیمی ایتالیا مربوط به قرن ۱۶ است، این ساز ۶ سیم و پرده بندی دارد و او امشب آن را برای ما خواهد نواخت.

    تمامی قطعات این کنسرت بر پایه بداهه نوازی بودند و از سه ملودی پیش ساخته شده در طول برنامه استفاده شد که اولی چارپاره از ردیف موسیقی ایرانی گرفته شده و دو قطعه ارمنی که در طول برنامه ملودی های محوری آن بودند. کیهان کلهر که در این کنسرت در وسط صحنه نشسته بود با کمانچه و شاه کمان هنرنمایی کرد و در پایان بعد از اتمام رپرتوار و در پاسخ به تشویق های تماشاگران آنها را به اجرای یک قطعه لالایی کردی با آواز و سازش میهمان کرد و این پایان اولین اجرای مشترک کلهر و رامبرانت در تهران بود.

    همچنین در بروشور برنامه، تصویری از پیوستن کلهر به کمپین حمایت از یوز ایرانی با هشتگ #یوزتاابد آمده بود، که روی صندلی ها قرار داشت.

    بعد از کنسرت تهران؛ کلهر و رامبرانت تریو که به تازگی باهم در کشورهای مختلف اروپا از جمله هلند، آلمان و بلژیک به صحنه رفته بودند در روز ۲۹ سپتامبردر سالن باربیکن سنتر لندن که یکی از معتبرترین سالن های کنسرت جهان محسوب می شود به اجرای قطعات خواهند پرداخت. همچنین به زودی آلبوم همکاری مشترک کلهر و این گروه جز هلندی توسط “ساز و آواز” در ایران منتشر خواهد شد.

    در اولین شب کنسرت کیهان کلهر و رامبرانت تریو در تالار وزارت کشور؛ محمود دولت آبادی، فاطمه معتمدآریا، ستار اورکی، رویا تیموریان و مسعود رایگان، رضا درمیشیان، علی قمصری، مسعود شعاری، احسان کرمی، بیاض امیرعطایی و نوید افقه از جمله حاضرین در سالن بودند.

    این کنسرت دو شب دیگر (۱۵ و ۱۶ شهریورماه) ادامه خواهد داشت. رویال هنر پارس به تهیه کنندگی «مجید عبدی» برگزاری این کنسرت را به عهده دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=155057
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *