×
×

اولین کنسرت تابستانی این خواننده با استقبال خوب دوستدارانش برگزار شد

  • کد نوشته: 147726
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • اولین کنسرت تابستانی «مهدی یراحی» در رشت برگزار شد. شهری که این خواننده جنوبی در آنجا مخاطبان زیادی دارد و همیشه اجراها و مراسم‌هایش با استقبال خوبی مواجه می‌شود. مهدی یراحی برای دومین‌بار در سالن مجلل و برای چهارمین‌بار در شهر رشت روی صحنه رفت و این برنامه مبدأ تور تابستانی «آینه قدی» بود که […]

    اولین کنسرت تابستانی این خواننده با استقبال خوب دوستدارانش برگزار شد
  • اولین کنسرت تابستانی «مهدی یراحی» در رشت برگزار شد. شهری که این خواننده جنوبی در آنجا مخاطبان زیادی دارد و همیشه اجراها و مراسم‌هایش با استقبال خوبی مواجه می‌شود. مهدی یراحی برای دومین‌بار در سالن مجلل و برای چهارمین‌بار در شهر رشت روی صحنه رفت و این برنامه مبدأ تور تابستانی «آینه قدی» بود که به همت موسسه فرهنگی هنری «جام سبز» برگزار شد. او این برنامه را با اجرای قطعه «عطر تو» آغاز کرد و در ادامه برای مخاطبان گیلانی‌اش قطعه «خاک» را خواند. اثری که بیانگر یک دغدغه ملی است و شاید به همین دلیل بود با همخوانی جالب حاضرین در این کنسرت همراه شد.

    یراحی در ادامه قطعات آخرین اسیر و آینه قدی را خواند تا نوبت به یکی از بخش‌های پرطرفدار و ثابت کنسرت‌هایش یعنی اجرای مِدلی عربی برسد. او سپس سه قطعه بی‌سرزمین، سرما نزدیکه و بی‌دفاع از آلبوم آینه قدی را برای دوستدارانش اجرا کرد. از خودت خبر بیار و نفس هم دو قطعه آرامتری بودند که فضای عاشقانه‌ای بر سالن حکم‌فرما کردند.

    *وقتی یک اهوازی، گیلکی می‌خواند

    اما سورپرایز این کنسرت که سالن مجلل رشت را تا مرز انفجار پیش برد، اجرای قطعه «میرزا کوچک خان» توسط مهدی یراحی با گویش گیلکی بود. او این آهنگ پرخاطره که با صدای استاد «ناصر مسعودی» ماندگار شده را با همراهی عود و گیتار اجرا کرد و گفت:«از کودکی به این قطعه علاقه زیادی داشتم و از طرفداران استاد ناصر مسعودی هستم.» همچنین فیلم‌هایی از این قطعه به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد چون این برای اولین‌بار بود که یک خواننده پاپ در رشت، قطعه‌ای با گویش گیلکی می‌خواند. مهدی یراحی در بخش دیگری از کنسرتش هم در پاسخ به ابراز احساسات دوستدارانش گفت:«وقتی به رشت می‌آیم دیگر دوست ندارم که برگردم.»

    ریمیکس منو رها کن و هوای تو، نگو نگفتی، آشوب، مِدلی امشبم گذشت و شال گردن، امپراطور، اشک و بارون، مثل مجسمه و غزال سایر قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند. حسن ختام برنامه هم قطعه «خدا به همرات» بود.

    علی افلاطونی (نوازنده گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (نوازنده گیتاربیس)، عظیم روحانی (نوازنده اسپانیش گیتار)، مهرداد احمدزاده (نوازنده کیبورد)، عماد لاریجانی (نوازنده کیبورد)، مجید رضاپور (نوازنده درامز)، امیر فقیه (سمپلر)، مرسل وطنی (ساکسوفون) و مرتضی کریمی (نوازنده عود) اعضای گروه مهدی یراحی در این کنسرت بودند و فرهاد گوی‌آبادی که مدیریت برنامه‌های گروه را بر عهده داشت. البته دانیال دانشور نوازنده جدید ساز پرکاشن ارکستر بود که برای اولین‌بار به همراه گروه در این برنامه روی صحنه رفت.

    در ادامه می‌توانید ویدئویی کوتاه از «سید علیرضا حق شناس» از این برنامه را ببینید:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=147726
       
    برچسب ها مهدی یراحی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *