×
×

در گفتگوی «موسیقی ایرانیان» با «خشایار فلاحی» مدیر برنامه و سرپرست گروه مازیار فلاحی عنوان شد:

  • کد نوشته: 124892
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logoهواداران «مازیار فلاحی» منتظرند تا آلبوم تازه این خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ منتشر شود، البته انتظار آنها به همین جا محدود نمی شود و منتظرند تا تاریخ اکران فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی هم اعلام شود. این موضوعات بهانه ای شد تا با همراه همیشگی مازیار فلاحی برادرش خشایار که مدیریت برنامه ها و سرپرستی گروه این خواننده را هم بر عهده دارد، گفت و گویی انجام دهیم. مصاحبه ای که البته تنها به این موضوعات محدود نشد و به موضوعات دیگری چون دلایل موفقیت یک مدیر برنامه خوب هم پرداختیم. خشایار فلاحی بسیار خوش قول، خوش اخلاق و حرفه ای است و به حوزه موسیقی و فضای کار حرفه ای اشراف کامل دارد.
    +پروانه اکران «یادم تو را فراموش» صادر شده است
    +بدون وقفه، بدون هیچ استراحت و تعطیلی درحال انجام کارهای انتهایی آلبوم هستیم و تمام تلاش ما این است که در اینده خیلی نزدیک البوم مازیار را منتشر کنیم
    +حدود ۹۰ درصد کارهای آلبوم جدید با عنوان «یادم تورا فراموش» بر عهده خود مازیار است

    در گفتگوی «موسیقی ایرانیان» با «خشایار فلاحی» مدیر برنامه و سرپرست گروه مازیار فلاحی عنوان شد:
  • خشایار و مازیار فلاحی

    خشایار و مازیار فلاحی

    موسیقی ایرانیان: هواداران «مازیار فلاحی» منتظرند تا آلبوم تازه این خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ منتشر شود، البته انتظار آنها به همین جا محدود نمی شود و منتظرند تا تاریخ اکران فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی هم اعلام شود. این موضوعات بهانه ای شد تا با همراه همیشگی مازیار فلاحی برادرش خشایار که مدیریت برنامه ها و سرپرستی گروه این خواننده را هم بر عهده دارد، گفت و گویی انجام دهیم. مصاحبه ای که البته تنها به این موضوعات محدود نشد و به موضوعات دیگری چون دلایل موفقیت یک مدیر برنامه خوب هم پرداختیم. خشایار فلاحی بسیار خوش قول، خوش اخلاق و حرفه ای است و به حوزه موسیقی و فضای کار حرفه ای اشراف کامل دارد.

    از چه سالی شما به عنوان مدیر برنامه های مازیار فلاحی فعالیت خودتان را آغاز کرده اید و اینکه چه فعالیت هایی از آن زمان تا به امروز بر عهده شما بوده است؟
    از همان زمانی که مازیار فعالیت های خود را آغاز کرد من مدیریت کارهای مازیار را بر عهده داشتم. این فعالیت ها شامل قرارداهای کنسرت تهران، تمامی کنسرت های شهرستان ها و اجراهای زنده در سراسر ایران و همچنین کنسرت های خارج از ایران و کلیه قراردادهایی که مازیار از آن موقع تا به امروز در رابطه با آهنگسازی و بازیگری و… در زمینه موسیقی یا سینما داشته است، می شود.

    غیر از کنسرت ها و قرارداد ها چطور؟
    من تهیه کننده قطعات موسیقی و همچنین مدیر تولید آلبوم های موسیقایی مازیار و همچنین سرپرست گروه موسیقی مازیار هستم.

    لطفا درباره تعداد قراردادها و کنسرت هایی که تا به امروز برگزارکرده اید توضیحاتی بفرمایید.
    بطور میانگین در ۶ سال گذشته اینطور میتونم بگم که سالیانه در تهران٢٠-٢۵ سانس و چیزی در حدود ۵ یا ۶ برابر این تعداد در هر سال درشهرستانها کنسرت برگزار نموده ایم.

    در مورد کنسرت های خارج از کشور و فیلم های سینمایی چطور؟
    دوبار در کشور کانادا، یکبار در شهر تورنتو و بار دوم در همان سال درشهرهای تورنتو، ونکور و مونتریال تور کنسرتی در این کشور برگزار کردیم و همچنین در امارات متحده عربی و در شهر دبی و در اروپا و در کشور سوئد در شهر مالمو، انگلستان در شهر های لندن و منچستر، نروژدر شهر اسلو و در کشور آلمان در شهرهای فرانکفورت و کلن و…

    درباره فیلم های سینمایی هم تا جایی که یادم می آید قرارداد سریال قلب یخی یک، دو و سه، فیلم سینمایی اسب سفید پادشاه، فیلم سینمایی یادم تو را فراموش، سریال یلدا، سریال هفت سنگ، فیلم سینمائی پروانگی و … توسط من صورت گرفته است.

    اینطور که معلوم است شما در تمام کشور و خیلی شهر ها درخارج از ایران اقدام به برگزاری کنسرت کرده اید به جز آمریکا. آیا قصد برگزاری کنسرتی در آمریکا را در آینده نزدیک دارید؟
    بله. از چند تهیه کننده پیشنهادهایی را داریم. در حال بررسی و مذاکره برای انتخاب بهترین شرایط و بهترین تهیه کننده و هم چنین بهترین زمان برای برگزاری کنسرت در کشور امریکا هستیم.

    بعد از ماه صفر برنامه کنسرت های تهران، شهرستان و خارج ازکشور چگونه است؟
    پس از پایان ماه صفر، محدوده زمانی کوتاهی تا پایان سال وجود دارد زیرا در بهمن ماه ایام فاطمیه شروع می شود و در دی ماه نیزجشنواره موسیقی فجر برگزار می گردد ولی در همین فاصله زمانی برای چند شهر در ایران مثل رشت، اراک و اصفهان و یکی دو شهر در شمال ایران و چند شهر در اروپا برنامه ریزی و مذاکره کرده ام که در مورد کنسرت در اروپا در صورتی زمان لازم جهت اخذ مجوز های لازم موجود باشد و در شهرستانها پس از قطعی شدن به صورت رسمی از طریق اینجانب اعلام خواهد شد.

    در جایی اعلام کرده بودید کلیه قرارداها یا مذاکراتی که بدون اطلاع شما باشد فاقد اعتبار است، مگر بدون نظر شما قراردای نوشته شده یا نوشته می شود؟
    عقد قراردادها برای انجام کنسرت مانند عقد قرارداد برای هر مورد دیگری است. همیشه کسانی در هر بازاری وجود دارند که واسطه گری می کنند. این مساله همیشه می تواند موجب بروز مشکلاتی علی الخصوص برای تهیه کننده شود. اما تقریبا تمام تهیه کنندگان معتبری که در بازار موسیقی کنسرت برگزار میکند مستقیما با من در تماس هستند.

    این روزها شنیده می شود که تمام وقتتان را برای تولید و انتشار آلبوم گذاشته اید. لطفا در این مورد و تاریخ انتشار البوم توضیحاتی بفرمایید.
    بله دقیقا همین طور است. بدون وقفه، بدون هیچ استراحت و تعطیلی درحال انجام کارهای انتهایی آلبوم هستیم و تمام تلاش ما این است که در اینده خیلی نزدیک البوم را منتشر کنیم، ولی در عین حال منتظر تاریخ قطعی اکران فیلم یادم تو را فراموش هستیم که تصمیم داریم همزمان با اکران این فیلم البوم را منتشر کنیم. تصور من این است که با توجه به مسائل فوق، البوم یا در اواخر دیماه و در غیر اینصورت در اواسط اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.

    آهنگسازی ، ترانه ها و بخش بزرگی از تنظیم قطعات انجام شده و حتی تعدادی از قطعات پروسه میکس و مسترینگ را نیز هم گذرانده اند و ضمنا باید اضافه کنم که تقریبا بخش عمده ای از مراحل اداری جهت گرفتن مجوزها انجام شده و بخش های دیگر هم در حال پیگیری و انجام است.

    لطفا توضیحاتی هم در مورد نام آلبوم و تعداد ترک های آن و همکارانی که با آنها در این آلبوم کار کرده أید بدهید.
    مازیار در حال حاضر حدود ۳۰ قطعه برای آلبوم آماده کرده که هنوز انتخاب نهایی صورت نگرفته است و ممکن هر تعداد باشد. اکثر کارهای آلبوم شامل ترانه سرایی، تنظیم قطعات و آهنگسازی عمدتا بر عهده خود مازیار بوده و پس از انتخاب نهایی قطعات آلبوم می توانم در این مورد اظهار نظر کنم که چه کسانی با ما در این آلبوم همکاری داشته اند ولی تقریبا حدود ۹۰ درصد کارهای آلبوم بر عهده خود مازیار است.

    این آلبوم با نام «یادم تو را فراموش» منتشر خواهد شد. اما دوست دارم این را هم بگویم من و مازیار همواره دو همراه همیشگی درکنارمان داریم که نمیتوانم در هیج جایی از اسمشان صرف نظر کنم؛ مجتبی و محمد حاتم پور چه در موسیقی و یا خارج از موسیقی همیشه کنار ما هستند.

    خشایار فلاحی

    خشایار فلاحی

    صحبت از “یادم تورا فراموش” شد. لطفا همینجا در مورد فیلم “یادم تورا فراموش” با بازی مازیار فلاحی و هم چنین زمان اکران آن توضیح بفرمایید.
    فیلم “یادم تورا فراموش” به کارگردانی دوست ارزشمندم “علی عطشانی” و به تهیه کنندگی ایشان و با بازی مازیار فلاحی و فیلم نامه ای از دوست قدیمی، پیمان عباسی و با بازی خانم ها میترا حجار و ماه چهره خلیلی و بازی حسین یاری ساخته شد.

    لازم است یادآوری کنم یک قطعه برای تیتراژ فیلم و چهار قطعه در متن فیلم با صدای مازیار خوانده می شود. ضمنا شاخت موسیقی متن فیلم «یادم تورا فراموش» نیز برعهده مازیار بوده که به صورت حرفه ای و شاید به عنوان اتفاقی نادر از آن بتوانیم نام ببریم به این دلیل که علاوه بر بازیگری در فیلم، ساخت ملودی ها، ترانه ها و موسیقی متن و هم چنین هماهنگی وآهنگسازی ترانه های متن فیلم، همگی بر عهده مازیار بوده است.

    اکنون پروانه نمایش فیلم گرفته شده و فقط منتظر هستیم تا اولین تاریخ ممکن را برای اکران فیلم بگیریم که همانگونه که پیشتر نیز اشاره کردم، این تاریخ، تاریخ انتشار البوم نیز خواهد بود ضمنا به زودی در یک مراسم رسمی، آیین افتتاحیه فیلم سینمایی “یادم تو رو فراموش” با حضور بازیگران و عوامل فیلم برگزار خواهد شد که زمان دقیق و مکان این مراسم نیز بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

    ببخشید ولی من خودم شخصا تاریخ های متفاوتی را در رابطه با اکران این فیلم شنیده ام. این تغییرات در زمان اکران فیلم به چه دلیل است و همچنین شنیده ها حاکی از این است که شما درساخت فیلم با تهیه کننده شراکت دارید؛ لطفا در این مورد نیز توضیح بفرمایید.

    ببینید برای به دست آرودن یک تاریخ درست شما می بایست با روابط عمومی فیلم صحبت می کردید و یا با بنده یا خود مازیار و عوامل عوامل اصلی فیلم تماس می گرفتید .

    اغلب این اطلاعات گمانه زنی هایی از طریق منابع غیرموثق بوده است .
    در حال حاضر فیلم در مرحله بازبینی است و پس از اخذ پروانه نمایش می توان تاریخ دقیقی را برای اکران آن در نظر گرفت. اما همانطور که اشاره کردم طی صحبت هایی که با علی عطشانی داشته ایم احتمالا اکران فیلم اوایل زمستان خواهد بود. در مورد سوْال اخر هم بگویم که بله، همینگونه هست. شاید من و مازیار بعنوان اولین نفراتی بودیم که به مجموعه فیلم دعوت شدیم و بدلیل علاقه و اعتقادی که به شخص کارگردان و خود فیلم داریم پیشنهاد اقای عطشانی در مورد شراکت در فیلم را پذیرفتیم.

    مازیار فلاحی در سالهای اخیر جزو پرکارترین خواننده ها بشمار میرود و طبعا قرارداد ها و برنامه ریزی های تعداد بسیارزیادی کنسرت توسط شما صورت گرفته و همچنین در مورد فیلمهای سینمایی و سایر فعالیتها که تعدادشان کم هم نیست و … برای من این سوال پیش می آید که شما به عنوان یک مدیر برنامه آیا در زمینه موسیقی یا مدیریت تحصیل کرده اید؟
    موسیقی و سینما بخش لاینفک در زندگی من و مازیار از سالهای دورهست؛ من از سال ۶۸ یادگیری موسیقی را شروع کردم، درسال ۱۳۷۴ در رشته مهندسی متالورژی فارغ التحصیل شدم و در سال۱۳۸۶ مدرک معماری داخلی با گرایش چیدمان داخلی اخذ کرده ام.

    اصولا یک مدیر برنامه باید اشراف به چه موضوعاتی داشته باشد؟ هم چنین اینکه مشاهده می کنیم بسیاری از خوانندگان تازه کار بعد از انتشار یک یا دو قطعه نیز برای ادامه کار، مدیر برنامه هایی را همراه دارند. داشتن مدیر برنامه چقدر می تواند موفقیت این خوانندگان را تضمین کند؟
    به نظر من یک مدیر برنامه خوب در مارکت موسیقی می بایست دارای روابط عمومی خوب، تسلط به اصول و فنون مذاکره، آشنایی با قواعد حقوقی جهت عقد قراردادها، آشنایی به زبان انگلیسی، حسابداری و حسابرسی و شم اقتصادی در راستای حمایت از خواننده باشد.

    به طور یقین ضعف در هر کدام از موارد فوق در جایی یا در زمانی مشکلاتی را گریبانگیر خواننده خواهد کرد. بعبارت دیگر ضعف در مدیریت برای هر هنرمندی در هر رشته هنری میتواند موجب افت کاری وی شود. اما تمامی آیتم هایی که نام برده شد تنها شرط لازم برای اداره امور و مدیریت صحیح می باشد ولی به طور قطع کافی نیست.

    اما در مورد قسمت دوم سوال شما، به نظر من توانمند بودن یک مدیر برنامه برای خواننده ای که برنامه ای پیش رو ندارد، هیچ کمکی به خواننده نخواهد کرد چرا که وجود تقاضای زیاد از سوی تهیه کننده ها، برگزار کنندگان، کنسرت گذارها، فیلم سازها، کارگردان ها و… که قطعا به دلیل محبوبیت خواننده یا بازیگر و یا… هست ، برنامه ها را به وجود می آورد و نه مدیر برنامه. به عبارت دیگر اداره ی این برنامه ها نیازمند یک مدیر توانمند می باشد. لذا وقتی برنامه ای در کار نیست یک مدیریت قوی چیزی را برای اداره کردن در دست ندارد.

    از روی کنجکاوی می پرسم. درآمد یک مدیر برنامه در این مارکت قابل توجه است؟
    به طور معمول یک درصد استانداردی برای این مورد وجود ندارد و این مسائل توافقی است. ولی طبعا هر چقدر تعداد برنامه ها بیشتر و یا به گونه ای وسیع تر باشد قطعا نسبت مستقیمی بین این مورد و سطح درآمد وجود دارد.

    نظر شما در رابطه با بازار فعلی موسیقی خصوصا مارکت کنسرتها چیست؟
    اگر بخواهم جواب دقیقی به سوال شما بدهم قطعا خیلی طولانی خواهد شد. مارکت موسیقی در حال حاضر بسیار پیچیده و تامل برانگیز است.

    به تاکید می گویم نظر من این است که همه هنرمندان قابل احترام هستند و این احترام نشات گرفته از ذات درونی آنها و نیز منش و شخصیت آنها است. ولی چه بخواهیم چه نخواهیم استقبال و اقبال عمومی برای خواننده ها در جامعه متفاوت است.

    برای من عجیب است که یک خواننده که توان پر کردن یک سالن ۲۰ هزار نفری را دارد ۱۰ بار پیاپی در سالن ۲ هزار نفری میلاد نمایشگاه بین المللی در تهران کنسرت می گذارد و ۲۰ هزار بلیط می فروشد و خواننده دیگری که توان پر کردن یک سالن با ظرفیت ۵۰۰ نفر را ندارد با تهیه کننده ای به اتفاق مجددا در همان سالن ۲ هزار نفری به کرات کنسرت می گذارند و نتیجه را هم همگان می دانیم که چطور و چگونه سالن ها پر می شود.

    این موضوع به کرات حتی در شهرهای کوچک نیز اتفاق می افتد.

    کار حرفه ای در هر مارکتی ادبیات حرفه ای خودش را دارد و من فکر می کنم علی الخصوص در یکی دو سال گذشته بازار موسیقی مسیر نادرستی را طی کرده است که در نهایت مضرات آن گریبانگیر همه خواننده ها، چه بزرگ و چه کوچک و تمام مخاطبان می شود.

    روند فعلی مارکت موسیقی نیازمند برنامه ریزی و محاسبات درست چه از سوی خواننده ها و مدیر برنامه هایشان و همچنین از سوی تهیه کننده ها و برگزار کنندگان کنسرت ها و مسوولین ذی ربط است.

    همزمان با آغاز سال ۹۵ حضور مازیار فلاحی در  مطبوعات، تلویزیون و رادیو بسیار کمرنگ شده است. دلیل این موضوع چیست؟
    ترجیح ما بر این است که زمان بیشتری به فضای موسیقی بدهیم و همچنین شما این را در نظر بگیرید که تولید یک آلبوم موسیقی یا قطعات موسیقی، اشعار، ملودی، تنظیم، آهنگ ها و… زمانی که همزمان با برگزاری کنسرت ها در شهرهای مختلف می شود و از طرف دیگر سایرفعالیت ها مانند فیلم “یام تورا فراموش” و ساخت موسیقی آن بسیار زمانبر و وقت گیر است، برای همین باعث می شود که زمان فشرده شود و لذا تصمیم ما فعلا بر این است که بیشتر وقت در فضای موسیقی سپری شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=124892
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *