×
×

به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی»

  • کد نوشته: 104105
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۳ دیدگاه

  • گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی» چهار کنسرت را طی نوروز ۱۳۹۵ در کشور مالزی اجرا کردند.
    +در ادامه می توانید عکسهای اجرای گروه «همنوازان فاخته» در کشور مالزی را از «موسیقی ایرانیان» ببینید

    به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی»
  • کنسرت همنوازان فاخته

    کنسرت همنوازان فاخته

    گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی» چهار کنسرت را طی نوروز ۱۳۹۵ در کشور مالزی اجرا کردند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  گروه همنوازان فاخته با همکاری رایزن فرهنگی ایران در مالزی اقدام به برگزاری کنسرت به مناسبت شروع سال جدید شمسی و جشنهای نوروزی کردند. اولین اجرای گروه همنوازان فاخته در روز اول نوروز در سالن KLCC کولالامپور با حضور سفیر محترم ایران «مرضیه افخم» و دکتر «علی اکبر ضیایی» رایزن فرهنگی ایران در مالزی و استقبال گسترده ایرانی های مقیم این کشور برگزار شد.

    گروه همنوازان فاخته به دعوت سفارت ایران در روز سوم فروردین نیز در سالن رایزنی فرهنگی ایران برای سفرای کشورهای مختلف که مهمان سفارت ایران بودند به اجرای برنامه پرداختند، این برنامه جهت معرفی فرهنگ و هنر ایران به کشورهای دیگر به روی صحنه رفت.

    در روز چهارم فروردین هم گروه همنوازان فاخته کنسرتی در دانشگاه هنر مالزی «ASWARA» برگزار نمود که البته در حاشیه این اجرا، خشایار پارسا پیرامون موسیقی ایران و ارتباط آن با موسیقی های دیگر شرق و باستانی توضیحاتی بیان کرد. در پایان اعضای گروه همنوازان فاخته از سوی پروفسور دکتر بهارالدن احمد به نمایندگی از دانشگاه ASWARA، گواهینامه هنری دریافت کردند.

    در روز پنجم فروردین گروه همنوازان فاخته اجرایی را در سالن موزه اسیایی دانشگاه UM اولین و بزرگترین دانشگاه مالزی برگزار نمودند، در این کنسرت نیز خشایار پارسا توضیحاتی مربوط به موسیقی ایران و مختصری از تاریخچه آن را قبل اجرا بیان نمود، این اجرا به غیر از استقبال دانشجویان دانشگاه با استقبال محصلین مدارس مالزی که برای بازدید از موزه آمده بودند مواجه شد. و در پایان از طرف دانشگاه UM به اعضای گروه همنوازان فاخته certificate اهدا شد.

    شایان ذکر است که در این کنسرتها آثاری از روح الله خالقی، همایون خرم، پرویز یاحقی، جمشید شیبانی و اعضای گروه همنوازان فاخته اجرا شد.

    محب‌علی بخشی (خواننده)، آرمان حیدریان (کمانچه)، هامون بهرامی‌مقدم (سنتور)، علیرضا رسولی (کمانچه‌آلتو) و خشایار پارسا (تنبک و بندیر) اعضای گروه همنوازان فاخته را در این اجرا تشکیل می‌دهند. البته این گروه در این اجرا به دلیل مشکلات اجرا در خارج از ایران، همه‌ی اعضا خود را در اختیار نداشت.

    در ادامه می توانید عکسهای اجرای گروه موسیقی «همنوازان فاخته» در مالزی را از «موسیقی ایرانیان» ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=104105
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *