×
×

گزارش متنی و تصویری موسیقی ایرانیان از این کنسرت

  • کد نوشته: 9615
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۲ دیدگاه
  • کنسرت ارکستر سمفونیک ویولت با حضور شخصیت ها و هنرمندانی چون صادق طباطبائی، محمدتقی ضرابی، محسن الهامیان، مجید درخشانی، کیوان ساکت، سالار عقیلی، پرواز همای، بابک رضایی و جمع وسیعی از اهالی هنر برگزار شد

  • موسیقی ایرانیان- فرزین ترکی‌پور: کنسرت ارکستر سمفونیک ویولت به رهبری، آهنگسازی فرزاد نوشاد و خوانندگی مسعود یکتا چهارشنبه شب ۲۴ فروردین با حضور شخصیت ها و هنرمندانی چون صادق طباطبائی، محمدتقی ضرابی، محسن الهامیان، مجید درخشانی، کیوان ساکت، سالار عقیلی، پرواز همای، بابک رضایی و جمع وسیعی از اهالی هنر در تالار اریکه ایرانیان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار  موسیقی ایرانیان در سانس اول این کنسرت که سهراب نام داشت قطعاتی همچون «اهل کاشانم»، «منظومه برف»، «گوش کن» و «هیچستان» به همراه دو قطعه ی بی کلام اجرا شد، قسمت دوم برنامه که به اشعار مولانا اختصاص داشت قطعاتی همچون «من غلام قمرم» «تیز دوم» «اینجا کسی ست پنهان» به همراه دو قطعه ی بی کلام نواخته شد.

    اثر ماندگار «ای ایران» به آهنگسازی روح ا… خالقی و شعر حسین گل گلاب پایان بخش برنامه بود.

    از نکات قابل توجه اجرا می توان به صدابرداری ضعیف اجرا اشاره کرد که باعث شده بود فضای ملایم و دلنشین ملودی‌ها و اشعار تا حدودی مخدوش شود، همچنین کمبود جا در سن سالن اریکه‌ی ایرانیان برای ۸۰ نوازنده باعث شده بود خواننده به سختی بتواند در اواسط اجرا داخل و خارج شود. در کل انتخاب تالار اریکه ی ایرانیان برای اجرای یک ارکستر سمفونیک انتخابی خوبی نمی توانسته باشد که گویا مسئولین اجرایی کنسرت با لغو چندباره ی کنسرت های خود در تهران و رشت اجبارا به برگزاری کنسرت در چنین سالنی تن دادند.

    از نکات فنی اجرا می‌توان به پایین بودن صدای خواننده نسبت به ارکستر اشاره کرد که گاها کلماتی که ادا می‌کرد شنیده نمی‌شد، همچنین صدای درامز گروه بیش از حد معمول بود، اصولا ارکسترهای ما در سازهای بادی مشکل دارند که در این اجرا هم صدای ارکستر بادی نسبت به ارکستر زهی از کیفیت پایین تری برخوردار بود، در هر صورت ایرادات فنی و غیر فنی می توان به ارکستر جوانی مثل ویولت گرفت اما همین که ارکستری به این بزرگی بدون هیچگونه حمایت دولت در حال فعالیت است خود اتفاق مثبت و مهمی در موسیقی ماست. که مطمئنا در صورت ادامه‌ی تلاش و کوشش روز به روز سطح فنی‌اش پیشرفت خواهد داشت.

    لازم به ذکر است که مسئولین ارکستر ویولت در تلاش هستند آلبوم صوتی این کار را تا پایان سال ۱۳۹۰ منتشر کنند. در ادامه می‌توانید عکس‌های موسیقی ایرانیان و چند عکس از سایت موسیقی ما را این اجرا مشاهده کنید.

     

    http://www.musicema.com/images/pgimg_image10_1_3516.jpg

    http://www.musicema.com/images/pgimg_image3_1_3516.jpg

    http://www.musicema.com/images/pgimg_image1_1_3516.jpg

    https://musiceiranian.ir/?p=9615
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *