×
×

هنرستانی‌ها آثار «پرویز مشکاتیان» را می‌نوازند

  • کد نوشته: 440362
  • 07 مهر 1403
  • ۰
  • هنرستان موسیقی دختران کنسرت‌های خود را طی دو روز در تالار وحدت برگزار می‌کند. در این کنسرت‌ها گروه‌های «نوروز»، «بیداد»، ارکستر زهی، ارکستر سمفونیک و ارکستر گیتار به اجرای آثار برجسته‌ای از موسیقی ایرانی و بین‌المللی می‌پردازند.
    هنرستانی‌ها آثار «پرویز مشکاتیان» را می‌نوازند
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، هنرستان موسیقی دختران به زودی طی دو روز متوالی، کنسرت‌هایی در بخش‌های موسیقی ایرانی، ارکسترال و کلاسیک در تالار وحدت برگزار خواهد کرد. این اجراها با هدف نمایش توانایی‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان این هنرستان و با حضور گروه‌های مختلف موسیقی انجام می‌شود.

    این رویداد از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۹ مهرماه با اجرای کنسرت ارکستر سازهای ایرانی و ارکستر زهی آغاز خواهد شد. در روز نخست، گروه‌های «نوروز» و «بیداد» که متشکل از سازهای ایرانی هستند، به رهبری احسان ذبیحی‌فر و ارکستر زهی به رهبری مهدی کلانتری به روی صحنه خواهند رفت. گروه «بیداد» قرار است قطعاتی از آثار زنده‌یاد پرویز مشکاتیان از جمله «مقدمه بیداد»، «راز و نیاز» و «چهارمضراب بیداد» را همراه با بخش‌هایی از تکنوازی سازهای ایرانی اجرا کند.

    گروه «نوروز» نیز با اجرای رپرتواری از آثار استاد حسین علیزاده شامل «چهارمضراب بیات ترک»، «نوروز ۶۲» و «نوروز ۶۳» به همراه تکنوازی سازهای ایرانی در این رویداد حضور خواهد داشت. تنظیم این قطعات برای اجرا بر عهده احسان ذبیحی‌فر بوده است.

    ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران به رهبری مهدی کلانتری نیز در ادامه این برنامه، قطعاتی همچون «Capriol Suite» از Peter Warlock، «Game of Thrones» از Ramin Djawadi و «La La Land» از Justin Hurwitz را اجرا خواهد کرد.

    در روز دوم این رویداد، ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی دختران به رهبری مهدی قاسمی از ساعت ۱۸:۰۰ روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در تالار وحدت به اجرا خواهد پرداخت. این ارکستر با اجرای آثاری از آهنگسازان برجسته‌ای چون آرام خاچاطوریان، جرج بیزه، آرتور مارکز و چایکوفسکی، به نمایش توانمندی‌های خود خواهد پرداخت.

    بخش‌های مختلفی از اپرای کارمن اثر جرج بیزه شامل «Prelude»، «Aragonaise»، «Intermezzo»، «Segueedille»، «Les Toreadors»، «Habanera»، «Chanson du Toreador» و «Danse Boheme»، همچنین بخش‌هایی از اپرای «گایانه» اثر آرام خاچاطوریان و «موومان دوم سمفونی شماره ۵» چایکوفسکی به همراه «Danzon No. 2» از آرتور مارکز توسط ارکستر سمفونیک هنرستان اجرا خواهند شد.

    در بخش دیگری از اجراهای روز دوم، ارکستر گیتار هنرستان به سرپرستی پریناز حیدری‌نژاد و رهبری مانی مصطفی با اجرای قطعاتی همچون «Funeral March of Marionette» از Charles Gounod و «Dances from Tarpsichore» از Michael Praetorius روی صحنه خواهند رفت.

    این کنسرت‌ها فرصتی مناسب برای معرفی استعدادهای جوان موسیقی ایرانی و آشنایی عموم با توانمندی‌های هنری دانش‌آموزان هنرستان موسیقی دختران خواهد بود.

    نویسنده: حمیده موسوی
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *