×
×

انتشار آلبوم «انسان» از گروه تارنوش؛ موسیقی ایرانی در گذر از سنت‌ها

  • کد نوشته: 440138
  • 04 مهر 1403
  • ۰
  • آلبوم «انسان» از گروه موسیقی تارنوش به آهنگسازی بهنام جهانبیگلو، با تلاش در ارائه مفاهیمی انسانی و استفاده نوآورانه از سازهای اصیل ایرانی، از چهارم مهر 1403 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. جهانبیگلو با الهام از ورود تکنولوژی به عرصه هنر، قطعات این آلبوم را بر پایه معانی‌ای چون عشق و درک شکل داده است.
    انتشار آلبوم «انسان» از گروه تارنوش؛ موسیقی ایرانی در گذر از سنت‌ها
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، آلبوم «انسان» جدیدترین اثر گروه موسیقی تارنوش، از چهارم مهر ۱۴۰۳ روانه بازار شد. آهنگساز و تنظیم‌کننده این آلبوم بهنام جهانبیگلو است که با به کارگیری سازهای اصیل ایرانی، رویکردی نوآورانه در موسیقی ایرانی ارائه داده است.

    جهانبیگلو در خصوص ایده شکل‌گیری این آلبوم می‌گوید: «ورود تکنولوژی هوش مصنوعی به دنیای موسیقی، که همواره حیطه‌ای انسانی بوده است، من و بسیاری از موزیسین‌ها را نگران کرد. این تغییرات مرا به تفکر واداشت که قطعاتی خلق کنم که به جنبه‌های انسانی موسیقی بپردازند؛ جنبه‌هایی که امیدوارم هیچگاه توسط تکنولوژی تحت تاثیر قرار نگیرند. بنابراین در این آلبوم تلاش کردم به معانی‌ای مانند درک، عشق، و شوق بپردازم که نام برخی از قطعات آلبوم نیز برگرفته از همین معانی است.»

    آلبوم «انسان» شامل ۷ قطعه با نام‌های «بَدو»، «شوق»، «دَرک»، «عشق»، «جمع»، «ایل» و «انسان» است که هر یک فضایی خاص و منحصر به فرد را به شنونده ارائه می‌دهند.

    جهانبیگلو همچنین از همکاری با هنرمندان برجسته‌ای همچون عادله کریم‌زاده (نوازنده تار)، علیرضا حاج علی شیر (نوازنده سنتور)، امیر مظاهری (نوازنده کمانچه)، امین رحیمی (نوازنده نی)، سیاوش عبدی (پرکاشن های ایرانی)، یاسمن نجم الدین (نوازنده قانون)، آیدا عباسی (نوازنده قانون)، سوگول کریمی (خواننده سوپرانو) و امیرمهدی مقدم (نوازنده عود) در ساخت این آلبوم قدردانی کرده است.

    ویژگی‌های منحصر به فرد این آلبوم شامل ترکیب نوآورانه سازهای ایرانی با الهام از آثار بزرگانی مانند حسین علیزاده و مسعود شعاری است، اما تارنوش با رنگ‌آمیزی مدرن و جدید، صدای متفاوتی در موسیقی ایرانی خلق کرده است. برای مثال، ساز عود به شیوه‌ای مدرن وارد شده و نقشی شبیه به گیتار باس در ارکسترهای جز را ایفا می‌کند که برای مخاطب تازگی دارد.

    این آلبوم توسط محسن جلیلی ضبط و میکس شده و طراحی کاور آن توسط شیدا عادل انجام گرفته است. همچنین حمایت فرشته حسین‌نژاد مدیر شرکت خشکبار محسن، در تهیه و انتشار این اثر هنری قابل توجه بوده است.

    آلبوم «انسان» از امروز در تمامی پلتفرم‌های ایرانی و جهانی موسیقی قابل دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از طریق این پلتفرم‌ها تهیه کنند. گروه تارنوش نیز با عنوان Tarnoosh در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت دارد و به ارتباط با مخاطبان می‌پردازد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *