×
×

اجرای زنده ۱۰ گروه سرود در دومین روز جشنواره سرود فجر

  • کد نوشته: 439522
  • 25 شهریور 1403
  • ۰
  • دومین روز از اجراهای جشنواره ملی سرود فجر با حضور گروه‌های شرکت‌کننده، داوران، مسئولان هنری کشور و جمعی از مخاطبان برگزار شد.
    اجرای زنده ۱۰ گروه سرود در دومین روز جشنواره سرود فجر
  • رقابت نهایی هفدهمین جشنواره ملی سرود فجر از روز جمعه ۲۳ شهریور آغاز شد و اجراهای روز دوم، شنبه ۲۴ شهریور، با حضور ۱۰ گروه سرود در بخش اجرای صحنه‌ای در تالار رودکی ادامه یافت.

    چهار داور این جشنواره شامل مجید اخشابی، حامد عسکری، شهلا میلانی و سیدجواد هاشمی وظیفه نظارت و داوری بر اجرای گروه‌ها را بر عهده داشتند. همچنین محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ، و حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود، به تماشای این اجراها نشستند. برای همراهی گروه‌های سرود، ارکستر به رهبری آرمان مهربان نیز بر روی صحنه حاضر شد.

    در روز دوم جشنواره، گروه‌های مختلفی از سراسر کشور به رقابت پرداختند. نخستین گروه شرکت‌کننده، گروه موسیقی «زهراییون» از اهواز بود که قطعه «تراب جاویدان» به سرپرستی علی اکبر فلاحی را اجرا کرد. گروه دوم «مصباح الهدی» از لارستان با قطعه «همدم علی» به سرپرستی یزدان پناه به صحنه رفت. سپس گروه سرود «شهید فانی» از لارستان با اجرای قطعه «نم نم بارون» به سرپرستی محمدمهدی باقری به روی صحنه آمد. بعد از آن، گروه‌های «آوای رضوان» از گرگان به سرپرستی امامی و «همسرایان» از آبادان به سرپرستی تنهانژاد اجرای خود را به پایان رساندند.

    پس از یک استراحت کوتاه، اجراهای بخش دوم آغاز شد. گروه «آفاق» از استان گلستان با سرپرستی فرهمند بهاردوست، قطعه‌ای با نام «شکوه وطن» را با موضوع ایران به اجرا درآورد. آخرین گروه این روز، «آرشه» از اصفهان بود.

    این رقابت‌ها که از ۲۳ شهریور آغاز شده، تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت. گروه‌های منتخب راه یافته به مرحله نهایی در مقابل داوران و در تالار رودکی به اجرای خود ادامه خواهند داد. از جمله اجراهای دیگر، گروه «پسران خورشید» از یاسوج قطعه‌ای فولکلور به نام «شادیانه» را با محوریت آیین‌های محلی ازدواج و فرهنگ خانواده اجرا کرد. در ادامه، گروه «سراج» از خراسان رضوی و شهر مشهد به صحنه رفت.

    نویسنده: سودا صمدپور
    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *