×
×

در برنامه پیش پرده
بررسی موسیقی فیلم «روز واقعه» در رادیو صبا

  • کد نوشته: 436868
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۲۰ام مرداد ۱۴۰۱
  • ۰
  • رادیو صبا در برنامه «پیش پرده» به بررسی تیتراژ ماندگار فیلم «روز واقعه» می‌پردازد.

    بررسی موسیقی فیلم «روز واقعه» در رادیو صبا
  • رادیو صبا در برنامه «پیش پرده» به بررسی تیتراژ ماندگار فیلم «روز واقعه» می‌پردازد.

    به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.

    همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا این برنامه روز پنجشنبه ۲۰ مرداد به سراغ معرفی موسیقی متن فیلم سینمایی «روز واقعه» به نویسندگی بهرام بیضایی، کارگردانی شهرام اسدی و آهنگسازی مجید انتظامی به‌عنوان یکی از مراجع مهم موسیقایی آثار هنری مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهدا می‌رود.

    علیرضا سعید کارشناس و مجری این برنامه گفت: عرصه تولید آثار موسیقایی مرتبط با مضامین و رویدادهای مذهبی و اعتقادی همواره جزو پرطرفدارترین و در عین حال پرچالش‌ترین عرصه‌های فرهنگی هنری کشورمان بوده است، موسیقی متن فیلم «روز واقعه» یکی از شورانگیزترین و ماندگارترین آثار درحوزه نواهای عاشورایی است که تا سال‌ها می‌توان به‌عنوان یک مرجع معتبر برای موسیقی مذهبی و آیینی، به آن ارجاع داد.

    وی عنوان کرد: تیتراژ «روز واقعه» سال ۱۳۷۳ تولید و چندی بعد نیز توسط انتشارات «نی داود» به صورت آلبوم منتشر و با استقبال شنوندگان نیز روبه‌رو شد. کما اینکه در سال‌های بعد از انتشار آلبوم نیز کنسرت‌هایی در قالب موسیقی متن این اثر سینمایی با رهبری ارکستر مجید انتظامی نیز روی صحنه رفت.

    «پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=436868
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *