×
×

شنیدن ملودی‌های محلی برای سنتور
آلبوم «تنها منشین» منتشر شد

  • کد نوشته: 435155
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «تنها منشین» به آهنگساز سهیل حُسنوی از نوازندگان و آهنگسازان موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
    آلبوم «تنها منشین» منتشر شد
  • «تنها منشین» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشرشده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی ایران است که به تازگی با آهنگسازی سهیل حُسنوی پیش روی شنوندگان قرار گرفت.

    «تنها منشین» اثر علی تجویدی، «بداهه نوازی» با اشاره به درآمد اصفهان، «خوشه چین» به آهنگسازی روح الله خالقی، «بداهه آوازی» با اشاره به قره باغ و بیات راجع، «شهر شیراز» بر اساس یک ملودی محلی استان فارس قطعات بخش اصفهان و «مرز» برگرفته از یک ملودی یمنی، «دشتستانی» برگرفته از ملودی‌های محلی شمالی، «بداهه آوازی» با اشاره به دیلمان و درآمد دشتی، «موسم گل» اثر موسی معروفی (مقدمه بر اساس تنظیم محمدرضا درویشیم، «یاد دوست» و «ضربان خسته تکرار» اثر بهداد بابایی قطعات بخش دشتی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

    سهیل حسنوی نوازنده سنتور، سیاوش کامکارمیکس و مستر و سارا نیک فروز گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

    سهیل حُسنوی که طی سال‌های اخیر آلبوم‌های «تلاطم» و «بزم حریفان» را منتشر کرده بود، در توضیحات این اثر نوشته است:

    مجموعه پیش رو شامل واریاسیون روی ملودی‌های محلی و بازتنظیم آثار ماندگار قدیمی و معاصر برای ساز سنتور است که از چند سال پیش به صورت پراکنده در فراغت و خلوت آن‌ها را با مضراب هایم روی ساز زمزمه می‌کردم.

    از ملودی ساده و بی آلایش «گل گندم» (اولین آهنگی که در سنتور فراگرفتم) تا «موسم گل» و تنظیم فنی محمدرضا درویشی (که به حق شاهکاری در موسیقی ارکسترال ایرانی است) و دیگر قطعات که هرکدامشان برایم یادآور خاطرات شیرین و تجربیات ارزشمندی است که در طول دوران زندگی ام کسب کردم و در این مجموعه با درآمیختن حس و حال درونی و آموخته‌هایم از موسیقی و سنتورنوازی، آنها را به زبان سازم ترجمه و اجرا کردم.

    امید است این قطره کوچک از دریای بیکران نغمه‌های خاطره‌انگیز به قلم موسیقایی بنده مقبول اهل فن و دوستداران موسیقی بدون کلان و ساز سنتور واقع شود.

    آلبوم «تنها منشین» با شماره مجوز ۱۴۰۰۰۴۹۹۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره کتابخانه ملی ۳۷۱۳۴ پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=435155
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *