×
×

در جشن ۱۵۰ سالگی ارکستر
علی رهبری چوب رهبری فیلارمونیک زاگرب را به دست می‌گیرد

  • کد نوشته: 434870
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازی و رهبری علی رهبری و خوانندگی رضا فکری در زاگرب به روی صحنه خواهد رفت.
    علی رهبری چوب رهبری فیلارمونیک زاگرب را به دست می‌گیرد
  • روز جمعه ـ ۱۳ اسفند ماه ـ چنین گفت زرتشت اثر علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی در شهر زاگرب همراه با ارکستر و گروه کر فیلارمونیک زاگرب به خوانندگی رضا فکری روی صحنه می‌رود.

    این کنسرت که دو مرتبه در سال گذشته به دلیل بیماری کرونا لغو شده بود در مراسمی در حضور مسوولان فرهنگی هنری و دولتی کشور کرواسی به مناسبت جشن ۱۵۰ سالگی ارکستر فیلارمونیک زاگرب اجرا خواهد شد.

    پوئم سمفونی «چنین گفت زرتشت» در شش قسمت، اولین پوئم سمفونی در جهان روی گفتار واقعی زرتشت است که برای خواننده تِنور گروه کر و ارکستر بزرگ سمفونیک ساخته شده است. فقط در قسمت سوم که جشن نوروز باستانی نام دارد از شعری از محمدفرید ناصری استفاده شده است.

    خواننده این اثر رضا فکری است که تاکنون در اجرای آثاری چون «مرشد»، «اپرای غمنامه پارسی»، «اپرای حضرت ابراهیم» و  «دیوان گوته» حضور داشته داشته است.

    ارکستر فیلارمونیک زاگرب یکی از ارکسترهای مشهور اروپا به شمار می‌آید و اکثر رهبران و سولیست‌های مشهور جهان با این ارکستر همکاری داشته‌اند. اپرای «روزالکا» اثر «آنتونین دورژاک» نیز با این ارکستر به رهبری علی رهبری توسط شرکت انتشارات آمریکایی «ریدرز دایجست» به بازار جهانی عرضه شده است.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=434870
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *