×
×

نوای موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم‌دان و نابینا شنیده شد

  • کد نوشته: 434040
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۴ام دی ۱۴۰۰
  • ۰
  • نخستین جشنواره موسیقی کودکان سندروم‌دان، اوتیسم و روشن‌دل برگزار شد و ۲۷ شرکت‌کننده در آن به رقابت پرداختند.
    نوای موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم‌دان و نابینا شنیده شد
  • نخستین جشنواره موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا با رقابت ۲۷ کودک و نوجوان برگزار شد. از این تعداد شرکت کننده، هشت نفر مبتلا به اوتیسم، دو نفر سندروم دان و چهار نفر روشن دل بودند. در این جشنواره کودکان عادی هم کنار کودکان سندورم دان به رقابت پرداختند.

    بهار دلنشین، شکار اهو، پرخوانده، ملودی باخ از نُت های اجرا شده در این جشنواره بود.

    آیلین آگاهی، داور این جشنواره و مدرس موسیقی، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش این بود که نشان داده شود، کودکان دارای اختلالاتی نظیر اوتیسم با سایر افراد جامعه تفاوتی نداشته و آنها قادر هستند مانند سایر افراد در فعالیت هایی نظیر موسیقی حضور فعال و موفقی داشته باشند. اگر افراد جامعه به واژه های اوتیسم و سندروم دان نگاه خاصی نداشته باشند و طرز تفکر و نگاه خود را تغییر دهند، موفقیت این افراد بیشتر و بیشتر خواهد شد.

    به گفته آگاهی، در این مسابقه امتیاز دهی کامل انجام شد؛ با این وجود، نتیجه نهایی مسابقه در جشنواره بعدی مشخص می شود و نفرات برتر در آن فستیوال با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

    این مدرس موسیقی خاطرنشان کرد: به منظور ثابت شدن این موضوع که این کودکان مانند افرادی عادی از تحمل لازم برخوردارند، پس از چهار اجرای کودکان خاص، افراد بدون اختلال نیز اجرا کردند.

    مسعود نعمتی، داور این جشنواره تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی، انگیزه کودکان اوتیسم، سندروم دان و روشن دل را افزایش می دهد و سبب می شود نگاه جامعه تغییر کند.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=434040
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *