×
×

مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد برگزار شد

  • کد نوشته: 433554
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۲ام آذر ۱۴۰۰
  • ۰
  • مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد، با حضور جمعی از هنرمندان و برگزیدگان رشته های مختلف روز پنجشنبه 11 آذرماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
    مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد برگزار شد
  • مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد، با حضور جمعی از هنرمندان و برگزیدگان رشته های مختلف روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

    به گزارش سایت خانه موسیقی، در ابتدای این مراسم که با اجرای سهیل محمودی برگزار شد، کلیپ معرفی شورای سیاستگذاری سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد و یادبود زنده یاد علی مرادخانی پخش شد. اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد مهدخت معین، داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش، حمیدرضا عاطفی، هومان اسعدی، مهدی سبحانی، مهدی مساح بیدگلی و زنده یاد علی مرادخانی بودند.

    این مراسم  با اجرای گروه موسیقی امیرجاهد سید رضا طیبی(آواز)، حسین روزبهانی (تار)، سعید همتیان(نی)، امیر حسین طریقت(تنبک) ادامه یافت در در ادامه مراسم بابک بنی حسینی (نماینده هیئت داوران) بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:  اکنون که فرزندان هنرمندمان و خانواده های هنر دوست ایشان در شرایط دشوار بهداشتی-کرونایی که حدود دو سال است دست به گریبانش هستیم و محدودیتهای اقتصـادی و اجتمـاعی که به طبع آن فشارهای روانی بسیاری را به همگان تحمیل کرده است، توانسته اند با اشتیاق به آموزش و تمرین موسیقی بپردازند و در این جشنـواره نیـز شرکت نمایند، قدردان هستیم و با اذعان به کیفیت مطلوب و متنوع قطعات اجرایی و هنرنمایی زیبا و ماهرانه ی این عزیـزان از تمامی شرکت کنندگان و مسئولین محترم در این جشنواره که بار دیگر یک رویداد بزرگ فرهنگی، هنری را رقم زده اند قدردانی می نماییم.

    هیئت داوران ضمن سپاس از همکاری و همیاری مسئولان و هنرمندان شرکت کننده و همچنین دوستداران موسیقی که در برگزاری این جشنواره سعی وافری داشته اند، رضایت خود را از سطح برگزاری جشنواره اعلام می دارد.  بدیهی است تمامی آثار ارائه شده به دبیـرخانه جشنـواره مورد ارزیابی دقیق و داوری اولیه قرار گرفته،  سپس در بخش دوم با اجراهای دونـوازی و گـروهی از طریق فضای مجازی (برای شرکت کنندگان شهرستان های کشور) و به صورت حضوری(برای شرکت کنندگان ساکن تهران) مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت هاند که درنهایت آثار و اجراهای برگزیده شایسته قدردانی توسط هیئت داوران انتخاب و معرفی شدهاند.
    هیئت داوران ضمن ارج نهادن به تلاش تمامی عزیزان شرکت کننده در این رخداد فرهنگی-هنری، امیدوار است دگربار برای چهارمین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد با شناسایی آثار ارزنده، ضمن تقدیر و تشویق برگزیدگان، شرایط مناسب جهـت تداوم و توسعـه فعالیت های افـراد مستعد در آینده به شکلـی صحیح و مفید فـراهم شده و حمایت و پیگیری های لازم از سوی متولیان امر به نحو مقتضی و موثر صورت گیرد.

    سپس از هیئت داوران جشنواره محمد اسماعیلی، آذر هاشمی، وارطان ساهاکیان، علی تحریری و بابک بنی حسینی تقدیر شد.

    *«خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد» به پایگاه خوب موسیقی در منطقه ۱۴ تبدیل شده است

    در ادامه مراسم، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد گفت: نزدیک به دوسال است که از این جمع ها و دیدار ها دور افتاده بودیم و امیدوارم این برنامه سر آغازی بر برگزاری برنامه ها باشد.

    وی افزود: روزی که برای جشنواره موسیقی امیرجاهد برنامه ریزی می کردیم تمام سعی مان بر این بود که به هیچ عنوان موازی کاری نشود. ما در کشور جشنواره های موسیقی فجر، جشنواره موسیقی جوان، جشنواره موسیقی نواحی را با رویکرد خاص خودشان داریم و تلاش بر این بود که این جشنواره بخشی را پوشش دهد که جشنواره های دیگر به آن نپرداخته اند، مانند دونوازی و گروه نوازی. تلاش بر این بوده و خوشبختانه این جشنواره راه خودش را خوب پیدا کرده است و سومین دوره آن نیز با موفقیت به پایان رسید و باید از هیئت محترم داوران و دیگر دست اندکاران جشنواره تقدیر و تشکر کنم.

    نوربخش گفت: خوشبختانه «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد» در منطقه ۱۴ شهرداری تهران به پایگاه خوب موسیقی تبدیل شده است. محل رفت و آمد اهل هنر شده و کلاس ها و نشست های  بسیار خوبی هم در آنجا برگزار می شود و ما هم همیشه در کنار عزیزان در آن مجموعه بودیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

    *موسیقی به دلیل گران بودند بلیت ها از دسترس توده مردم دور است

    مدیرعامل خانه موسیقی افزود: در حالی که می دانیم متاسفانه  فعالیت های هنری به مرکز شهر و بالا متمرکز شده است و این یکی از مصیبت ها تبدیل شده است که باید اینجا اشاره کنم که متاسفیم که اجراهای موسیقی مان در سال ها با بلیت های بسیار گران برگزار می شود و موسیقی از دسترس توده مردم و مخاطبان مهم و اصلی موسیقی دور بوده است. طبقه متوسط جامعه، بدنه‌ی کارمند و دانشجوی جامعه امکان کنسرت رفتن ندارد و اگر هم بتواند شاید سالی یکبار! ما باید هزینه های اجراهای موسیقی را پایین بیاوریم در صورتی که تمام سالن ها دولتی یا متعلق به شهرداری هستند.  البته ساختار سالن ها هم به شکلی شده که باید خودشان هزینه های خودشان را تامین کنند و از جایی حمایت نمی شوند. مثل همین خانه هنرمندان که شاید مهمترین مرکز هنری ایران در جهان باشد. باید از در اینجا از زحمات جناب رجبی معمار تشکر کنم که روشن نگاه داشتن چراغ خانه هنرمندان مرهون زحمات ایشان و همکاران شان است.

    نوربخش در ادامه یادی از زنده یادعلی مرادخانی عضو شورای سیاست گذاری این جشنواره کرد و گفت: مسئولان و مدیران این نکته را در نظر بگیرند که وقتی جایی هستند کاری کنند که رد پا و یادگار ارزشمندی از خود بجای بگذارند که وقتی از آنجا رفتند همه یاد آنها بکنند. علی مرادخانی از آن دسته مدیران بود که ما اهالی موسیقی ایشان را همیشه در کنار خود داشتیم. او شخصیتی ارزشمند بود که خودش در حوزه فرهنگ و هنر دغدغه داشت.

    *خانه موسیقی نامگذاری های معابر شهر تهران به نام مفاخر موسیقی را با جدیت پیگیری کرد

    نوربخش با اشاره به زحمات و تلاش های دکتر محمدجواد حق شناس( رئیس سابق کمیسیون فرهنگی  شورای شهر تهران) گفت: این جشنواره بدون زحمات و تلاش های آقای دکتر حق شناس به انجام نمی رسید. ایشان در دوره ای که در شورای شهر بودند خدمات بسیار ارزشمندی کردند. یکی از کارها نامگذاری خیابان‌ها به نام مفاخر فرهنگ و هنر بود که با پیگیری شخص ایشان، اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به انجام رسید. ما امروز نام مفاخر موسیقی‌مان را در خیابان های این شهر داریم و این کار کوچکی نیست. ما در خانه موسیقی از ابتدا تقریبا هر آنچه به ایشان پیشنهاد دادیم محقق شد. البته ممکن است برخی بخواهند این مساله را به نام خودشان مصادره کنند که متاسفانه در فضای مجازی هم دیدیم که سعی کردند این کار را انجام دهند که مهم نیست.

    نوربخش در پایان گفت: اما خانه موسیقی یکی از کارهایی که مجدانه پیگیری کرد همین نامگذاری های معابر شهر تهران به نام مفاخر موسیقی بود. جلسات متعدد در شوراها داشتیم، مکاتبات بسیاری انجام دادیم و آقای دکتر حق شناس با پیگیری جدی و مستمر این کار را به انجام رساندند که بای از این شان تشکر فراوان داشته باشیم.

    در بخش بعدی مراسم از بابک بنی حسینی، سید محمدعلی موسوی، مهدیه رضا زاده، امیرحسین طریقت، مرتضی میر، فرنوش تدین، علی فاطمی، محسن میکائیل و سینا قادری به عنوان مدرسان برتر «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد» تقدیر شد.

    در ادامه مراسم غزاله نیک پی و نگین کاظمی(برگزیدگان بخش دونوازی کلاسیک) و هومان ابراهیمی (برگزیده بخش تکنوازی کلاسیک) به اجرای دو قطعه پرداختند و سپس با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و هیئت داوران از برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

    برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی امیر جاهد:

    بخش دونوازی ایرانی
    گروه سنی الف: میرعلی قاسمی و کسری رفیعی (از اصفهان) رتبه اول، آراد ساعد و آرین ساعد(از تهران) به عنوان شایسته تقدیر

    گروه سنی ب: مهدی اشرفیان و بنیامین سالک(از اصفهان) رتبه اول، زهرا توان و زیبا توان (از کرمان)، پرستو شفیعی و دانیال ایمانی پور(از اصفهان ) رتبه دوم مشترک

    بخش دونوازی کلاسیک
    گروه سنی ب: امیرحسین صادقی و سارا جان نثاری (از تهران) شایسته تقدیر

    گروه سنی ج : غزاله نیک پی و نگین کاظمی پور (از رودهن) رتبه اول

    بخش اجرای گروهی ایرانی
    گروه سنی ب:  گروه «عشاق کاشان» به سرپرستی مجید خلیق از کاشان

    بخش اجرای گروهی کلاسیک
    گروه سنی ب: گروه «توتم» به سرپرستی عرفان شریف زاده از تهران

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=433554
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *