×
×

همزمان با هفتاد و یکمین زادروز این موسیقی دان سرشناس
آلبوم دفینه از شریف لطفی منتشر شد

  • کد نوشته: 429331
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۶ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «دفینه« به آهنگسازی شریف لطفی و آواز جمال الدین منبری، توسط این موسیقیدان برجسته و همزمان با هفتاد و یکمین زادروزش منتشر شد.
    آلبوم دفینه از شریف لطفی منتشر شد
  • آلبوم «دفینه« به آهنگسازی شریف لطفی و آواز جمال الدین منبری، توسط این موسیقیدان برجسته و همزمان با هفتاد و یکمین زادروزش منتشر شد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، «دفینه» اثری است با آهنگسازی و آفرینش استاد شریف لطفی که در قالب ۱۱ قطعه باکلام و بی کلام تحت عناوین «نسیم»، «خیال»، «افق»، «سایه»، «مرداب»، «شالیزار»، «سه گاه»، «رویا»، «سلوک»، «سکوت» و «ماهور رِنگی» ساختته و پرداخته شده است.

    درباره این اثر به قلم شریف لطفی می‌خوانیم: «شیوه آفینش (آهنگسازی) در عرصه موسیقی ایران را بنا بر ابداعات شخصی‌ام که در کتاب “آفرینش در موسیقی ایران” شرح کامل آن آمده است، در آثارم به کار گرفته‌ام. خلق آثار موسیقی که در این مجموعه ارائه شده، مربوط است به حدود سی سال پیش تا اکنون. حال، پس از حدود سی سال این آثار را در این مجموعه با نام دفینه (یعنی از زیر غبار بیرون آمده) در معرض شنود قرار داده‌ام.»

    قطعه با کلام این اثر را استاد لطفی بر شعری از احمد عزیزی ساخته و جمال الدین منبری آواز آن را بر عهده داشته است.
    ابراهیم لطفی (ویولن)، هومن خلعت بری (پیانو)، مهرداد دلنوازی (تار)، محمود منتظم صدیقی (سازهای کوبه ای)، عبدالنقی افشارنیا (نی) و…از جمله نوازندگان این اثرند.

    شایان ذکر است که آلبوم دفینه از استاد شریف لطفی، منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه دیجیتال آن را از وبسایت های معتبر موسیقی به صورت قانونی تهیه نمایند.

     

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=429331
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *