×
×

همزمان با روز سعدی
آلبوم «بوستان سعدی» منتشر شد

  • کد نوشته: 428636
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۲ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «بوستان سعدی» از احسان چریکی، سیاوش ولی پور و مجتبی عسگری، توسط نشر تلسک منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
    آلبوم «بوستان سعدی» منتشر شد
  • آلبوم بوستان سعدی منتشر شد

    آلبوم «بوستان سعدی» از احسان چریکی، سیاوش ولی پور و مجتبی عسگری، توسط نشر تلسک منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «بوستان سعدی» با موسیقی سیاوش ولی پور، دکلمه احسان جریکی و آواز مجتبی عسگری، در قالب ۵ بخش با عناوین «در نیایش خداوند۱»، «در نیایش خداوند۲»، «باب اول: در عدل و تدبیر و رای۱»، «باب اول: در عدل و تدبیر و رای۲» و «باب اول: در عدل و تدبیر و رای۳» چیدمان یافته است.

    کتاب «سعدی‌نامه» که آن را با نام «بوستان» می‌شناسیم اولین کتاب شاعر، نویسنده و حکیم فارسی‌زبان قرن هفتم، مُصلِح بن عبدالله،‌ متخلص به سعدی است. مضامین اشعار این کتاب که در قالب مثنوی سروده شده،‌ در ده باب مختلف و درباره‌ی عشق، اخلاق، تربیت،‌ سیاست و حکمت است.

    این کتاب به انتخاب نشریه‌ی گاردین جزو ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ تمدن بشر قرار گرفته است. نسخه‌ی صوتی این کتاب که مدت زمانش افزون بر ده ساعت است، براساس تصحیح دکتر غلامحسین یوسفی از کتاب و با بهره‌گیری از دیگر تصحیح‌های معتبرِ‌ موجود، در سال ۹۵ و ۹۶ ضبط و در اول اردیبهشت‌ماه جلالی سال ۱۴۰۰، مصادف با روز سعدی، از نشر تِلِسک منتشر شد.

    اشعار این کتاب را احسان چریکی خوانده و سیاوش ولی‌پور در نقش آهنگ‌ساز، همراه با آواز مجتبی عسگری، بخش‌هایی از بوستان سعدی را تصنیف کرده‌اند.

    شایان ذکر است که آلبوم «بوستان سعدی»، تازه ترین اثر از تولیدات نشر تلسک است که راهی بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند نسخه دیجیتال آن را از وبسایت های معتبر موسیقی به صورت قانونی دانلود کنند.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=428636
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *