×
×

هنرمندان سمنانی کنسرت مجازی برگزار می‌کنند
معرفی برترین‌های موسیقی استان سمنان

  • کد نوشته: 427734
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان برگزار و برترین‌های این جشنواره معرفی شدند.
    معرفی برترین‌های موسیقی استان سمنان
  • عکس تزئینی ست

    دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان برگزار و برترین‌های این جشنواره با حضور فرماندار سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در تالار تئاتر شهر سمنان معرفی شدند.

    فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در اختتامیه این جشنواره، برگزاری جشنواره موسیقی با ۱۰۰۰ اثر را به عنوان هدف‌گذاری انجمن موسیقی این استان در سال ۱۴۰۰ اعلام و اظهار کرد: در این دوره آثاری از ۳۰۰ هنرمند دریافت شده که این رقم در سال آینده با تلاش و فعالیت بیشتر باید به یک هزار اثر برسد.

    وی جشنواره موسیقی را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای موسیقی استان برشمرد و گفت: از دل این جشنواره‌ها است که چهره‌ها و هنرمندان گمنام شناسایی و در سطح استان و ملی معرفی می‌شوند.

    فلاح با اشاره به رویکرد این اداره کل در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری به صورت مجازی افزود: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب بیشتر شناخته شود و از این ظرفیت استفاده شود.

    وی گفت: استفاده از این ظرفیت در جشنواره تئاتر استان ابتدا مورد استفاده قرار گرفت و جشنواره موسیقی استان نیز به این شیوه برگزار شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری بهره گیری از فضای مجازی را در برگزاری برنامه‌های مختلف و نیز تولید محتوی دینی و فرهنگی در دستور کار قرار داده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این فضا علاوه بر استان بیشتر جنبه ملی دارد گفت: حضور هنرمندان موسیقی از استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور به جشنواره استانی موسیقی بیانگر این امر است.

    فلاح اظهار کرد: از انجمن موسیقی استان سمنان درخواست شده تا برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی مجازی در برنامه خود قرار دهد و این اجراها نیز با توجه به قابلیت فضای مجازی بیشتر جنبه ملی پیدا می‌کند و این امر در شناساندن هنرمندان و موسیقی و هنر این استان در سطح ملی نیز بسیار موثر و کارآمد است.

    به گزارش ایسنا، این جشنواره که توسط انجمن موسیقی استان سمنان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به صورت مجازی برگزار شد با استقبال گسترده هنرجویان و اهالی موسیقی مواجه و بیش از ۳۰۰ اثر از ۵۰۰ شرکت کننده و در رشته‌ها و سازهای مختلف برگزار شد.

    در پایان این جشنواره با رای هیات داوران بیش از ۱۵۰ نفر در بخش‌های رقابتی، آزاد، پژوهشی و مهمانان خارج از استان سمنان و با رای هیات داوران انتخاب و اسامی آنها در این مراسم قرائت شد.

    در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان که به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار شد نادر فخری فرماندار سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، معاونان هنری و سینمایی و نیز فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان موسیقی حضور داشتند.

    در این مراسم علاوه بر اجرای قطعات موسیقی توسط هنرمندان به صورت تک نوازی پیانو کلاسیک و گروه نوازی و نیز قرائت بیانیه هیات داوران، اسامی برگزیدگان دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان قرائت و از نفرات اول هر رشته با اهدای تندیس جشنواره تجلیل شد.

    در اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان از دو هنرمند پیشکسوت موسیقی استان همایون میرمعصومی و احمد امامی توسط فرماندار سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تجلیل به عمل آمد.

    ارسال ۲۵ اثر از سایر استان‌ها به عنوان مهمان و دو اثر از خارج از ویژگی‌های دهمین جشنواره استانی موسیقی بود که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=427734
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *