×
×

همایون نصیری: با خوب ساز زدن، خوب خواندن و ادای هنرمندان را درآوردن آرتیست نمی‌شوید

  • کد نوشته: 427670
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیر گروه موسیقی «دارکوب» می‌گوید محمود بردک‌نیا که مستند «سبالو» پرتره ای از اوست، ذاتا هنرمند است.
    همایون نصیری: با خوب ساز زدن، خوب خواندن و ادای هنرمندان را درآوردن آرتیست نمی‌شوید
  • مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا از ۱۰ اسفندماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است. «سبالو» روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

    همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای، آهنگساز و مدیر گروه موسیقی «دارکوب» که در فیلم «سبالو» نیز حضور دارد درباره محمود بردک‌نیا به پانا گفت: «محمود ذاتا هنرمند است و این چیزی است که بسیاری از افراد از آن برخوردار نیستند.»

    وی ادامه داد: « بسیاری از افراد فکر می‌کنند با خوب ساز زدن، خوب خواندن و برخی از مواقع ادای هنرمندان را درآوردن می‌توانند آرتیست باشند اما به خوب ساز زدن و خوب خواندن نیست بلکه هنرمند بودن فرق می‌کند و باید درون افراد باشد.»

    مدیر گروه موسیقی «دارکوب» تاکید کرد: «محمود ذاتا این هنر را دارد و من فکر می‌کنم در ژن او هنرمند بودن وجود دارد و کاراکترش آدم را جذب می‌کند.»

    نصیری خاطرنشان کرد: «محمود بردک‌نیا با تمام وجودش ساز می‌زند. حال او زمانی که دمام و بوق می‌نوازد، عجیب است و این چیزی است که عمق دارد.»

    وی در پایان گفت: «چیزی که درباره محمود بردک‌نیا من را به خود جذب کرد، خالص بودنش است و من معتقدم او یک آرتیست است.»

    منبع: پانا
    https://musiceiranian.ir/?p=427670
       
    برچسب ها همایون نصیری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *