×
×

از نخستین روستای موسیقی در مازندران رونمایی شد

  • کد نوشته: 427297
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۵ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • مراسم رونمایی از نخستین روستا به نام موسیقی مازندران با قدمت ۳۰۰ ساله امروز پنجشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، هنرمندان و مسئولین در روستای کفشگرکلا از بخش مرکزی جویبار برگزار شد.

    از نخستین روستای موسیقی در مازندران رونمایی شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم از اهالی، دهیار و شورای روستای کفشگرکلا جویبار به دلیل نامگذاری برای نصب تابلو ورودی این روستا بنام زادگاه هنرمندان موسیقی سنتی مازندران خانواده محمدی، تقدیر و تشکر کرد.

    عباس زارع با اعلام اینکه اولین روستا در مازندران بنام موسیقی شناسانده شده است، گفت: اولویت نخست اداره کل فرهنگ و ارشاد حفظ موسیقی بومی و محلی در مازندران است بنابراین همه تلاش خود را به کار گیری خواهیم کرد تا این موسیقی در این استان ترویج پیدا کند.

    وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا چنین ظرفیت هایی را در استان و کشور ارج نماییم، افزود: متاسفانه خیلی از مردم هنرمندان و نخبگان بومی استان را نمی شناسند که باعث خلاء در حوزه های فرهنگی هنرمندان می شود که لازم است با حمایت از هنرمندان این خلاء ها جبران شود.

    بخشدار مرکزی جویبار در این مراسم، افزود: به نشانه قدرشناسی و تقویت فرهنگی پرده برداری از تابلو ورودی روستای کفشگرکلا بعنوان زادگاه مفاخر موسیقی سنتی استان بنام “خانواده محمدی” نامگذاری شده است.

    محمد مدانلو با اعلام اینکه موسیقی اصیل بعد از زبان مهم ترین پایه فرهنگ هر قوم و ملت است، گفت: باتوجه به اثر بخشی آن در طول تاریخ و زندگی امروز بشر، حمایت از هنرمندان این حوزه برای تولید آثار فاخر ضروری است.

    در این مراسم علاوه بر نوروزخوانی و اجرای موسیقی و همچنین از برخی با اهداء جایزه قدردانی شد.

    جمال محمدی با حمایت های پدرش مرحوم سید محمدمهدی محمدی در سال ۱۳۷۰ گروه طالبا را تاسیس کرد و بعد از آن عنوان گروه به تبری تغییر نام یافت.

    وی سالهای متوالی به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه به اشاعه فرهنگ موسیقی فولکور مازندران پرداخت.

    محمدی در سال ۱۳۸۷ گروه موسیقی مناطق را با نام کایر تاسیس کرد. در خانواده محمدی ۱۰ برادر و خواهر در این عرصه در حال فعالیت هستند.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=427297
       
    برچسب ها روستای موسیقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *