×
×

بازیگر ایرانی و چالش بازی در نقش ولادیمیر پوتین

  • کد نوشته: 418360
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام دی ۱۳۹۹
  • ۰
  • بازیگر ایرانی و چالش بازی در نقش ولادیمیر پوتین

  • ایسنا نوشت: شهروز دل افکار بازیگر نقش ولادیمیر پویتن در فیلم تئاتر«من ترامپ نیستم»، از چالش‌های بازی در این نقش سخن گفت و عنوان کرد تسلط نداشتن به زبان انگلیسی، دست و پای بازیگران ما را برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی بسته است.

    این روزها فیلم تئاتر «من ترامپ نیستم» به کارگردانی رضا خرم و به زبان انگلیسی از ویدئو پرایم وب‌سایت آمازون در حال پخش است.

    شهروز دل افکار بازیگری که در این نمایش نقش ولادمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه را بازی کرده است، درباره حضور خود در این اثر نمایشی گفت: بازی در این فیلم تئاتر چالش سختی برایم بود و به اندازه دو تئاتر از من انرژی گرفت، چون سطح زبان انگلیسی‌ام نسبت به بازیگران دیگر پایین‌تر بود و به همین دلیل چندین برابر سعی کردم که دیالوگ‌هایم را تمرین و حفظ کنم اما از همان اول، دیدن انرژی و جدیت کارگردان و دیگر اعضای گروه ، مرا ترغیب کرد تا بازی در این نقش را تجربه کنم و به همین دلیل می‌توانم بگویم برایم تجربه‌ی متفاوت و عجیبی بود.

    او درباره دشواری‌های بازی به زبان انگلیسی توضیح داد: هر چند ترجمه‌ی متن نمایش‌نامه را خوانده و شنیده بودیم و روی لهجه‌ی زبان انگلیسی هم تمرین کرده بودیم، ولی این‌که بخواهم با حس، نقشم را به زبان انگلیسی بازی کنم، برای بازیگری مثل من که سطح زبان انگلیسی‌اش چندان خوب نبود، کمی جای ترس داشت. اما به هر حال به خاطر انرژی خوب اعضای گروه قبول کردم در این پروژه بازی کنم و البته حضور یک تیم کاربلد و خوش انرژی ، برایم حال و تجربه‌ی خوبی را رقم زد.

    این بازیگر ادامه داد: البته حرف زدن به زبان انگلیسی چیز عجیبی نیست اما انتقال حس و حال نقش مهم بود و آکسان گذاری‌ها هم در این زمینه خیلی اهمیت داشت، چراکه لازم بود این لهجه‌ به زبان روسی نزدیک شود. انجام همه‌ی این کارها سخت ولی چالش‌برانگیز و جذاب بود و امیدوارم به خوبی از عهده‌اش برآمده باشم.

    دل افکار درباره بازی کردن در نقشی که ما به ازای بیرونی دارد،  توضیح داد: برای نزدیک شدن به نقش پوتین هم خودم جست‌وجوهایی کردم و مطالعاتی را انجام دادم و هم بچه‌های گروه به من کمک کردند. از آن‌جا که شخصیت پوتین مابه‌ازای بیرونی دارد، بر  رفتار او متمرکز شدم و به حرکات دست و سر و نیز نوع صحبت کردنش و حتا سخنرانی به زبان انگلیسی او خیلی دقت و توجه کردم و سعی کردم هنگام بازی در این نقش به سمت نوع بیان و گفتار و لهجه‌ی شخصیت پوتین نزدیک شوم و زیاد به بی‌راهه نروم. می‌توانم بگویم که حالت حرکات چشم و صورت و حرف‌زدن پوتین خیلی به بازی من در این نقش کمک کرد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=418360
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *