×
×

آیا باور میکنید که این بازیگر زن ۵۰ ساله شد!؟

  • کد نوشته: 405931
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • آیا باور میکنید که این بازیگر زن ۵۰ ساله شد!؟

  • فیلم نیوز/ مهتاب کرامتی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران است. بازیگری را از سن ۲۷ سالگی با نقش بانو هلن در سریال «مردان انجلس» شروع کرد‌؛ تجربه‌ای که زمینه ساز ورود این بازیگر به سینما و اعتماد فیلمسازان صاحب نام نسبت به او برای بازی در نقش اول فیلم‌هایشان بود.

    او که به واسطه چهره و فیزیک‌اش با پیشنهادهای متعددی هم برای بازی در فیلم‌های تجاری مواجه می‌شد، اما تنها دغدغه‌اش در بازیگری، حضور در فیلم‌های اجتماعی و هنری بود.

    «بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی اتفاقی مهم در مسیر بازیگری‌ این ستاره بود. کرامتیِ «بیست» هیچ شباهتی به زنان شیک و سانتی مانتال و اغلب نقش‌هایی که از او دیده بودیم نداشت. او در فیلم کاهانی با چهره‌‌ درهم ریخته و آشفته، در نقش یک زن آسیب پذیر ظاهر شد و اولین سیمرغ بازیگری‌ را به‌ دست آورد. حضور در فیلم‌های «عصر یخبندان»، «آلزایمر» و «اسب حیوان نجیبی است» نیز هر یک تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد برای این بازیگر بودند.

    اما شخصیت اجتماعی کرامتی با فعالیت‌های انسان دوستانه و حمایت از کودکان معنا پیدا می‌کند؛ یک چهره کنشگر و تاثیرگذار که با عناوین آشنایی چون سفیر صلح یونیسف و سفیر کودکان امید، گام‌های مثبت در زمینه فعالیت‌های اجتماعی برداشته است.

    کرامتی همچنین مدت‌هاست در زمینه طراحی لباس نیز فعالیت‌هایی دارد. سال گذشته حضورش در مراسم فشن شوی برند جورجیو آرمانی مورد توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی نیز قرار گرفت.

    او اما چند سالی است که علاوه بر بازیگری در سینما، در عرصه تولید و تهیه آثار سینمایی هم فعالیت می‌کند. مستند «صفر تا سکو» یکی از مهمترین آثار او در این زمینه است که موفقیت‌های متعددی کسب کرد.

    فیلم «صحنه زنی» و «اورکا» به تهیه کنندگی خودش، آخرین آثار کرامتی در سینما هستند که هر دو به احتمال‌ زیاد اولین نمایش‌شان در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
    تصویر شهاب جعفرنژاد

    منبع: فیلم نیوز
    https://musiceiranian.ir/?p=405931
       
    برچسب ها مهتاب کرامتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *