×
×

فضایی از موسیقی ردیف دستگاهی
نخستین آلبوم رسمی میلاد مرادی با نام «آبان» منتشر شد

  • کد نوشته: 401987
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۵ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم تکنوازی کمانچه «آبان» با آهنگسازی و اجرای میلاد مرادی، به عنوان نخستین اثر رسمی این موزیسین جوان راهی بازار موسیقی شد.

    نخستین آلبوم رسمی میلاد مرادی با نام «آبان» منتشر شد
  • آلبوم آبان از میلاد مرادی

    آلبوم تکنوازی کمانچه «آبان» با آهنگسازی و اجرای میلاد مرادی، به عنوان نخستین اثر رسمی این موزیسین جوان راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، «آبان» نام آلبومی ست کمانچه محور که میلاد مرادی در قالب ۶ قطعه به عناوین «مناجات»، «یار»، «آبان»، «زاگرس»، «طلوع» و «مسیحا» ساخته و پرداخته است و نام آن را بر اساس یکی از قطعات آن انتخاب کرده است.

    مسعود خسروی استاد این موزیسین جوان درباره اثرش نوشته است: «آلبوم آبان اولین اثر رسمی منتشر شده از میلاد مرادی مشتمل بر شش قطعه تک نوازی است که به صورت آوازی نواخته شده است. کاری که در دنیای موسیقی حال حاضر که سرشار از هیاهو و ریتم و به رخ کشیدن تکنیک و سرعت نوازندگی است کمتر نوازنده‌ای به موسیقی آوازی و آرام و در عین حال مبتنی بر اصالت و تکنیک علاقه نشان می‌دهد. کاری بدون همراهی ساز ضربی و کوبه‌ای و عمدتاً آوازی میلاد مرادی به خاطر آشنایی و تسلطی که بر موسیقی مقامی سرزمین مادری خود لرستان دارد و همچنین آگاهی کامل از ردیف و گوشه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی و با صبر و حوصله‌ای مثال‌زدنی قطعاتی ساخته و اجرا نموده که به یقین در قلب و روح هر اهل هنر و ذوقی رسوخ می‌کند. در این اثر استفاده از کمانچه آلتو با تنظیم و نوازندگی خود او و اجرای قطعه بیات ترک که تنها با ساز کمانچه آلتو نواخته شده را شاید بتوان گفت کاری کم نظیر به لحاظ اجرای یک قطعه کامل آوازی با کمانچه آلتو است. نام آلبوم برگرفته از قطعاتی با همین نام (آبان) است که در دستگاه همایون نواخته شده است.»

    شایان ذکر است که آلبوم ردیف-دستگاهی «آبان» از میلاد مرادی، منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را به دو صورت فیزیکی و دیجیتال از مراکز و وبسایت های معتبر خرید آثار موسیقایی تهیه نمایند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=401987
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *