×
×

با گردآوری روح الله خالقی
کتاب اول دستور مقدماتی تار و سه تار به چاپ پنجم رسید

  • کد نوشته: 391795
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۳ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • چاپ پنجم کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار ( کتاب اول ) بر اساس گردآوری روح الله خالقی، با آموزش و روش تدریس جهانشاه صارمی و نظارت حسین علیزاده توسط مؤسسه موسیقی عارف و با همکاری مرکز موسیقی نهفت منتشر شد.

    کتاب اول دستور مقدماتی تار و سه تار به چاپ پنجم رسید
  • چاپ پنجم کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار

    چاپ پنجم کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار ( کتاب اول ) بر اساس گردآوری روح الله خالقی، با آموزش و روش تدریس جهانشاه صارمی و نظارت حسین علیزاده توسط مؤسسه موسیقی عارف و با همکاری مرکز موسیقی نهفت منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کتاب اول دستور مقدماتی تار و سه تار در ۱۳۲ صفحه به همراه دو سی دی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

    درمعرفی بیشتر این کتاب آمده است که: « کتاب های دستور مقدماتی تار و سه تار روح الله خالقی به علت گسترش زمینه تدریسشان از جایگاه ویژه ای در آموزش‌ این دو ساز برخوردار می باشند. هدف از تالیف این کتاب برطرف کردن کاستی های آموزشی در زمینه اجرای صحیح تکنیک ها و آموزش های تئوریک و عملی مورد نیاز هنرجویان تار و سه تار می باشد. از آنجا که کتاب های دستور مقدماتی تار و سه تار خالقی بیشتر جنبه گردآوری قطعات را دارند ، در این کتاب علاوه بر آموزشهای عملی و تئوری مورد نیاز هنرجویان ، سعی شده است هر درس همراه با توضیحات و جنبه های آموزشی آن مطرح شود تا کتاب به متد یا روش آموزش نزدیک تر شود.»

    همچنین اشاره شده است که برای دستیابی به روش آموزشی جامع، بخش های ذیل به ‌کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار خالقی افزوده شده اند:

    – آموزش های تئوری مقدماتی به انضمام کلیه آموزش تئوریک مورد نیاز هر درس .
    – تمرین جهت مباحث تئوریک
    – آموزش های عملی ویژه تار و سه تار به انضمام طراحی های مربوط به آنان
    – آموزش تکنیک های اجرایی در تار و سه تار
    – تجزیه و تحلیل درس ها و ارائه آموزش های لازم برای اجرای آنان
    – اضافه نمودن اشعار درس هایی که در کتاب خالقی موجود نبودند.

    شایان ذکر است که چاپ پنجم کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار ( کتاب اول ) به همت مؤسسه موسیقی عارف و همکاری مرکز موسیقی نهفت راهی بازار موسیقی شد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=391795
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *