×
×

همه‌چیز از شباهت یک بازیگر با بروس‌لی آغاز شد

  • کد نوشته: 341775
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • همه‌چیز از شباهت یک بازیگر با بروس‌لی آغاز شد

  • ایلنا نوشت: نویسنده و کارگردان نمایش «ابتدا وارد می‌شود» با اشاره به این‌که شباهت یک بازیگر به بروس‌لی، زمینه‌ساز این اثر اجرایی شد، تاکید کرد ما نیاز داریم به همه‌چیز بخندیم تا بتوانیم در موردش حرف بزنیم.

    فرید یوسفی، نویسنده و کارگردان نمایش «ابتدا وارد می‌شود» است که این روزها دور سوم اجرای خود را در تماشاخانه ملک سپری می‌کند و تنها یک هفته روی صحنه خواهد بود. نمایشی بر پایه حرکات تایی‌چی و کونگ‌فو که به گفته یوسفی، ایده اولیه‌اش از شباهت بازیگر اصلی متن به «بروس‌لی» آغاز شده است.

    یوسفی با اشاره به آغاز همکاری با میلاد مرادی، بازیگر اصلی «ابتدا وارد می‌شود» از ایده این تئاتر گفت: «یک روز به میلاد مرادی گفتم خیلی شبیه بروس‌لی هستی و او گفت اتفاقا همیشه دوست داشته مونولوگی درباره اینکه خودش بروس‌لی است، اجرا کند و ادامه همین صحبت‌ها بود که به تئاتر «ابتدا وارد می‌شود» منجر شد.»

    نویسنده و کارگردان «ابتدا وارد می‌شود» همچنین به پیوند مولانا و بروس‌لی در این متن و اجرا اشاره کرد و با اشاره به تصویری از «یک انسان در مرکز فضایی تهی» که از شعر «عقل گوید شش جهت حد است و بیرون راه نیست/عشق گوید راه هست و رفته‌ام من بارها» مولانا به ذهنش رسیده، گفت: «وقتی دیدم مطالبه‌ بروس‌لی در شش جهت اطرافش به موانعی برمی‌خورد، فهمیدم باید آدم‌های نمایشم را دقیقا همان‌جاها بچینم. به بقیه‌ بازیگرها زنگ زدم و گفتم حاضرید نقش کتک‌خور بروس‌لی را بازی کنید؟ که البته کتک‌خور هم نیستند؛ اما بعد هرکس را که جواب مثبت داده بود دعوت کردم چون فکر می‌کنم کسی که با نقش کتک‌خور مشکلی نداشته باشد، پتانسیل‌های بالایی دارد.»

    یوسفی با اشاره به طنز این تئاتر تصریح کرد: «ما نیاز داریم به همه‌چیز بخندیم تا بتوانیم در موردش حرف بزنیم. نیاز داریم استاد را، بروسلی را پایین بیاوریم. حتی خود عنوان «ابتدا وارد می‌شود» برای این نمایش و هم‌ آهنگ بودن آن با «اژدها وارد می‌شود» یک شوخی بود که بعدا مسئولیتش را به عهده گرفتم.»

    دور سوم اجرای نمایش «ابتدا وارد می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی فرید یوسفی و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان از اول بهمن در تماشاخانه ملک آغاز شده است و به مدت یک هفته هر شب ساعت ۱۸.۳۰ در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.

    میلاد مرادی، سارا عبادی، پویا چوداریان، محمد عبدالوند، رضا دشتکی، محمد گل و کسرا بنایی بازیگران این نمایش هستند.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=341775
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *