×
×

تلویزیون ماهواره‌ای، آهنگساز سریال «وارش» را تحریف کرد

  • کد نوشته: 333467
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۸
  • ۰
  • تلویزیون ماهواره‌ای، آهنگساز سریال «وارش» را تحریف کرد

  • تسنیم نوشت: یکی از رسانه‌های تصویریِ فارسی زبانِ خارج از کشور، در اقدامی غیرحرفه‌ای، آهنگساز و شاعر تیتراژ پایانی وارش را جعل کرد.

    در روزهای گذشته یکی از رسانه‌های فارسی زبانِ خارج از کشور در معرفی یکی از قطعه‌های موسیقیِ پخش شده در متنِ سریال «وارش»، دست به تحریف زد.

    این شبکه فارسی‌زبان، بخش‌هایی از قطعه‌ «ریشه در خاک» را پخش کرد و پیام سوری را به عنوان آهنگساز این اثر معرفی کرد. در حالی که آهنگساز این اثر پیمان خازنی و شاعرش فریدون مشیری است.

    «ریشه در خاک» نام قطعه‌ای است که در قسمت پنجم سریال «وارش» پخش شده است به هیچ وجه تیتراژ این سریال نیست. اما گوینده شبکه‌ فارسی‌زبان، این قطعه را تیتراژِ سریال «وارش» معرفی می‌کند.

    گویا برای جعلِ عناوینِ هنرمندانِ صاحبِ قطعه‌ «ریشه در خاک» جریانی با هدف شکل گرفته است که در فضای مجازی هم پوستری جعلی برای این کار طراحی و پخش کرده‌اند. اما آنچه در تیتراژ پایانی سریال «وارش» ثبت شده و آنچه رسانه‌های رسمی کشور منتشر کرده‌اند؛ نشان می‌دهد که آهنگساز این قطعه(ریشه در خاک) پیمان خازنی است.

    همچنین سریال «وارش» قطعه‌ای هم به عنوان تیتراژ پایانی دارد که آنجا هم آهنگساز پیمان خازنی است و آواز آن قطعه را هم سالار عقیلی خوانده است. همچنین شعر قطعه‌ تیتراژ پایانیِ سریال «وارش» از سروده‌های هوشنگ ابتهاج است.

    https://musiceiranian.ir/?p=333467
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *