×
×

انتشار: موسسه فرهنگی و هنری ماهور

  • کد نوشته: 27134
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  • کتاب «راز دف» نخستین کتاب آموزش دف به شکل مصور برای کودکان در ایران منتشر شد.

    انتشار: موسسه فرهنگی و هنری ماهور
  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کتاب «راز دف» نخستین کتاب آموزش دف به شکل مصور برای کودکان در ایران منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این کتاب به همت گروهی از دست اندرکاران و هنر آموزان سازهای کوبه‌ای تهیه شده و حاصل سال‌ها تجربیات عملی در زمینه آموزش ساز دف به کودکان است و دو زبانه بودن این کتاب از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است و به این وسیله کودکان ایرانی در گوشه و کنار دنیا می‌توانند ساز دف را آموزش ببینند. مربیان موسیقی کودک نیز می‌توانند با استفاده از این کتاب، مبحث ریتم را به گونه‌ای آسان‌تر به هنرجویان آموزش دهند.

    همچنین این کتاب دارای بخش راهنمای تدریس درس‌ها است که می‌تواند برای آموزش ریتم به کودکان و نحوه آموزش دف به این طیف سنی به عنوان یک راهنما برای مربیان آموزشی، استفاده شود.

    در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: «کتاب حاضر نتیجه دو سال آموزش و تحقیق روی هنرجویان ۶ تا ۹ ساله است که به کمک آن هنرجویان، در کنار آشنایی با ویژگی‌های ساز دف، به موسیقی ایرانی نیز دل‌بستگی بیشتری پیدا خواهند کرد. هدف از نگارش این کتاب، تنها آموزش به زبان ساده ریتم و مقدمات تئوری ریتم به کودکان نیست، بلکه هدف آموزش اصول و پایه های دف نوازی به کودکان است. درس‌های این کتاب، که از آن‌ها با عنوان «راز» نام برده می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که به روند آموزش دف چهره‌ای تدریجی بدهند و یادگیری این ساز کوبه‌ای را برای کودکان جذاب و هیجان انگیز کنند.»

    کتاب «راز دف» با عنوان فرعی «آموزش ریتم و دف‌نوازی به کودکان» اثر مشترک هومن توتونچیان و امیر مقرب‌صمدی را موسسه فرهنگی و هنری ماهور در ۱۱۶ صفحه، همراه با یک لوح فشرده و به بهای ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان منتشر کرده است که علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به کتاب فروشی های معتبر مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=27134
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *