×
×

نوربخش: شجریان قبول نکرد از وی تقدیر کنیم

  • کد نوشته: 23036
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام مهر ۱۳۹۱
  • ۰
  •  مدیر عامل خانه موسیقی گفت:بارها خواستیم از استاد شجریان تقدیر کنیم ولی وی هیچوقت قبول نکرده است.همچنین جشن خانه موسیقی برای اولین بار حضور خوانندگان پاپ را تجربه می‌کند. به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین،نشست خبری جشن موسیقی صبح امروز در محل خانه موسیقی با حضور مدیر عامل خانه موسیقی ،مدیراجرایی خانه موسیقی و جمعی از […]

  •  مدیر عامل خانه موسیقی گفت:بارها خواستیم از استاد شجریان تقدیر کنیم ولی وی هیچوقت قبول نکرده است.همچنین جشن خانه موسیقی برای اولین بار حضور خوانندگان پاپ را تجربه می‌کند.

    به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین،نشست خبری جشن موسیقی صبح امروز در محل خانه موسیقی با حضور مدیر عامل خانه موسیقی ،مدیراجرایی خانه موسیقی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.مدیر عامل خانه موسیقی در این نشست خبری گفت:این مراسم که در روز ۱۷ مهرماه برگزار می شود؛به دلیل پربودن سالن های موسیقی و نیز هزینه هایی که دارد، به جای چند روز طی یک روز برگزار خواهد شد.

    نوربخش با اشاره به اینکه این برنامه در بخش های مختلفی اجرا می شود،تاکید کرد: مطابق هر سال اجراهای متعددی از موسیقی نواحی، موسیقی ایرانی، موسیقی نواحی خواهیم داشت که علاوه بر این اجراها به دلیل همزمانی این جشن با روز جهانی کودک، اجرایی نیز در این بخش داریم که توسط دو نوجوان برگزار خواهد شد.

    این خواننده موسیقی سنتی موسیقی گفت: به دلیل کم بودن تعداد آثار منتشر شده در عرصه موسیقی در طول سال،قرار بر این شده که در بخش رقابتی جشن خانه موسیقی یک سال در میان برترین های یک رشته را معرفی کنیم که با توجه به اینکه سال گذشته به موسیقی اختصاص داشت، امسال به معرفی بهترین اثر چاپی می پردازیم و جایزه امسال در این بخش را نویسندگان و مترجمها به خانه می برند.

    وی در ادامه سخنان خود گفت: امسال برای اولین سال است که در جشن خانه موسیقی از اجرای موسیقی پاپ بهره می گیریم. ضمن این اجراها از تعدادی از هنرمندان موسیقی تقدیر خواهد شد که امسال برای دومین سال از بانوان هنرمند این عرصه نیز تقدیر به عمل می آید.

    نوربخش همچنین درباره هزینه‌های بسیار جشن موسیقی برای چنین مراسمی با اشاره به اینکه هزینه‌های آن توسط کمک های شهرداری و دیگر ارگان ها در طور سال، تامین می شود،خاطر نشان کرد: مسولان سالن همایشهای برج میلاد این سالن را برای اجرای یک شبه به صورت رایگان در اختیار ما خواهند گذاشت که جا دارد از همین تریبون از آنها و نیز از شهردار تهران تقدیر و تشکر کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه از هنرمندان پیشکسوتی که سالخورده تر هستن، تقدیر می شود،گفت: طبیعتا در بخش تقدیر از آقایان که جزو برنامه همه ساله ما بوده است به سراغ پیشکسوتها می رویم.وظیفه خود دانسیتم که یاد کنیم ازبانوانی که با وجود مضیقه‌های موجود ، سالها درعرصه موسیقی تلاش و فعالیت کرده اند.

    این هنرمند افزود: خیلی از افراد جوان در حال حاضر فعالیتهای بسیاری دارند ولی آنچه مدنظر ماست، پیشکسوت بودن افراد است که در اولویت است. قصد داشته ایم تقدیر را از جایی شروع کنیم که پیشکسوت تر هستند و حتی کسانی که مدتها در صحنه نبوده اند؛ چرا که آنها باید بدانند جامعه هنری به آنها احتیاج دارد و فراموششان نکرده است. از نظر اولویت این کار، کار درستی است. سالهای بعد نیز از بقیه دوستان هنرمند تقدیر خواهد شد. سعی می کنیم در انتخاب افراد برای تقدیر حقی از هیچ هنرمندی ضایع نشود.

    نوربخش با اشاره به اینکه خانه موسیقی بارها قصد داشته است تا از محمدرضا شجریان تقدیر به عمل آورد، عنوان کرد: با اینکه ما قصد تقدیر از شجریان را داشتیم ، ایشان موافقت نکردند؛ چرا که بر این باورند تا زمانی که می توانند کار کنند و در کنار مردم هستند، نیازی به این تقدیر نمی بینند.

    مدیرعامل خانه موسیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تقدیر از زنان عرصه موسیقی اشاره کرد و در این باره گفت: امسال برای دومین سال است که از زنان عرصه موسیقی که سالها برای این هنر زحمت کشیده‌اند تقدیر و قدردانی می شود.

    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور موسیقی نواحی در این دوره از جشن خانه موسیقی گفت: در بخش موسیقی نواحی نیز از پیشکسوتان این عرصه تقدیر خواهد شد. کما اینکه دوره های قبل نیز چنین اتفاقی افتاد و در این بخش نیز فعال بودیم.

    در ادامه این بحث حمید رضا عاطفی یادآور شد:با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار مکتوب تا پایان وقت اداری شهریورماه بود، تا ان لحظه ۱۱۵ جلد کتاب به دبیرخانه جشن رسید که داوران همچنان مشغول بازبینی و انتخاب آثار هستند.

    وی افزود: داوران این دوره از جشن خانه موسیقی را مصطفی کمال پورتراب، محمدرضا فیاضی و هومن اسدی به عهده دارند.

    در پایان این نشست، نوربخش با بیان اینکه برای اجراهای بخش پاپ، بلیت فروشی وجود ندارد، هاطر نشان کرد: امسال قرار بود این جشن یک جشن بین المللی باشد که با توجه به پیشنهادی که چندماه پیش داده بودیم و مورد موافقت مسولان قرار گرفت، و زمان آن دیرتر از موعد برگزاری جشن بود، برگزاری این مراسم به صورت بین المللی به سال بعد موکول شد.

    جشن خانه موسیقی هرساله به منظور نکوداشت سالگرد تاسیس این نهاد صنفی برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=23036
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *