×
×

حسن ریاحی در گفتگو با «آرتنا»:

  • کد نوشته: 22797
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام مهر ۱۳۹۱
  • ۰
  • دکتر حسن ریاحی آهنگساز کشورمان به خبرنگار «آرتنا» گفت: موسیقی پاپ طبقه بندی خاص خود را دارد. ما باید ببینیم کدام شاخه از آن دارای ضعف و کمبود است و با چه مقیاسی می توان آن را مورد بررسی قرار داد. سپس خوبی و بدی آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. وی افزود: مطلوب بودن […]

  • دکتر حسن ریاحی آهنگساز کشورمان به خبرنگار «آرتنا» گفت: موسیقی پاپ طبقه بندی خاص خود را دارد. ما باید ببینیم کدام شاخه از آن دارای ضعف و کمبود است و با چه مقیاسی می توان آن را مورد بررسی قرار داد. سپس خوبی و بدی آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

    وی افزود: مطلوب بودن قالب محتوای موسیقی های پاپ که در  کشور ساخته می شود،  سؤالی است که باید از جوانان پرسیده شود؛ زیرا آنها ارتباط تنگاتنگی با این بخش از موسیقی کشور دارند و شنوندگان اصلی موسیقی پاپ هستند.

    این آهنگساز کشورمان تصریح کرد: موسیقی پاپ به جوانان برمی گردد و اگر از طریق اینکه آیا در شرایط فعلی آنها با موسیقی پاپ ارتباط برقرار می کنند یا خیر، بررسی ها به عمل  آید، نتیجه گیری ها بهتر و درست تر خواهد بود.

    ریاحی اضافه کرد: من کلا اشعاری که در موسیقی های پاپ بیان می شود را نمی پسندم و از این که به گوش شنونده ها به ویژه قشر جوان می رسد، راضی نیستم. هنر یا باید به شما آرامش بدهد و یا اینکه در مخاطب نشاط ایجاد کند و مردم را کمی به فکر وا دارد؛ ولی این موضوع را در موسیقی پاپ در کشورمان ندیدم. من بیشتر دوست داشتم روی مسائل اجتماعی کار کنند.

    این آهنگساز کشورمان اظهار داشت: در مورد وجود موسیقی زیرزمینی در هنر کشور صحبت هایی شده ولی من هنوز هم نمی دانم وجود دارد و یا ندارد. زیرزمینی مکتب خاصی نیست و هنوز به صورت کامل روی این موضوع فکر نکرده ام.

    https://musiceiranian.ir/?p=22797
       
    برچسب ها حسن ریاحی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *