×
×

بعد از سپری کردن یک دوره بیماری سخت

  • کد نوشته: 2217
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۱۳ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – شهره محمدی: محمد نوری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی امشب بعد از سپری کردن یک دوره بیماری سخت در بیمارستان به دیار باقی شتافت.

    زنده یاد محمد نوری در کنار تحصیل در رشته ادبیات زبان انگلیسی و رشته نمایش، آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آموخت. بعد از آن نزد اساتید هنرستان عالی موسیقی

  • موسیقی ایرانیان – شهره محمدی: محمد نوری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی امشب بعد از سپری کردن یک دوره بیماری سخت در بیمارستان به دیار باقی شتافت.

    زنده یاد محمد نوری در کنار تحصیل در رشته ادبیات زبان انگلیسی و رشته نمایش، آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آموخت. بعد از آن نزد اساتید هنرستان عالی موسیقی «سیروس شهردار» و «فریدون فرزانه» و «مصطفی پورتراب» رفت و از آنها تئوری موسیقی، سلفژ و نوازندگی پیانو را فراگرفت، آواز کلاسیک را  نزد ئولین باغچه بان و فاخره صبا آموخته و شیوه آوازی خود را با تاثیر از استادانی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی پیدا کرد و رفته رفته به شیوه منحصر به فرد خود دست یافت، شیوه ای که به سختی می توان آن را در زیر شاخه ای از شاخه هایی چون پاپ، کلاسیک و… گنجاند.

    نوری علی رغم تمامی این تواناییها و موقعیتهای هنری هیچگاه در پی مال اندوزی و بساز و بفروشی نرفت اما از سوی دیگر به لحاظ پایبندی به اخلاقیات و پرهیز از دروغ و فریب به جایگاه والایی در بین مخاطبان و در اجتماع دست یافت.

    وی همچنین چند سال پیش از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان چهره ماندگار موسیقی انتخاب و معرفی شد.

    از محمد نوری از ابتدا تاکنون آلبوم های «ای ایران»، «سفرهای دور»، «آواز سرزمین خورشید»، «مریم جان»، «عروسی»، «چشمان آبی و دریا»، «انتظار» ، «لانه متروک»، «باران ها»، «ترانه های چوپان»، «سرزمین گیلان»، «شالیزار»، «ای خفته دل»، «توبیو»، «نشو نشو»، «لالایی شیرازی» و «آواز سرزمین خورشید» در بازار موسیقی منتشر شده است.

    موسیقی ایرانیان درگذشت این استاد بزرگ موسیقی را به جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.

    https://musiceiranian.ir/?p=2217
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *