×
×

۲۴ آبان در فرهنگسرای نیاوران

  • کد نوشته: 204559
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام آبان ۱۳۹۷
  • ۰
  • نشست بررسی و تحلیل موسیقی فیلم‎های ساخته «آلکس نورث»، ۲۴ آبان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

    ۲۴ آبان در فرهنگسرای نیاوران
  • نشست بررسی و تحلیل موسیقی فیلم‎های ساخته «آلکس نورث»، ۲۴ آبان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این نشست که با حضور نصرالله داوودی (آهنگساز، مترجم و پژوهشگر) برگزار می‎شود، نمونه‎های صوتی و تصویری متعددی از موسیقی آلکس نورث از جهت ساختار موسیقی و تاثیر دراماتیک در فیلم مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین داوودی، به تحلیل زندگی هنری و سبک منحصر به فرد آهنگسازی آلکس نورث می‎پردازد.

    آلکس نورث (متولد ۱۹۱۰ – متوفی ۱۹۹۱) آهنگساز آوارنگارد آمریکایی بود که او را بیشتر به لطف موسیقی فیلم‎هایش می‎شناسند. او در دهه بیست و سی و در اوج  مدرنیسم در آمریکا پرورش یافت. نورث در کنار برنارد هرمن از اولین آهنگسازان آمریکایی به شمار می‎رود که تعریف جدیدی براساس ملودی‎های بومی آمریکایی و موسیقی خیابانی و مدرنیست‎هایی چون هنری کاول و چارلز آیوز ارائه داد و سنت موسوم به «صدای هالیوودی» را دگرگون کرد. او همچنین از بنیانگذاران بهره‎گیری از موسیقی جز به عنوان موسیقی فیلم بود. او ۱۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و گرچه هرگز آن را نبرد ولی اولین آهنگسازی بود که به خاطر یک عمر فعالیت هنری به صورت افتخاری این جایزه را دریافت نمود.

    نورث با کارگردانان بزرگی چون الیا کازان و استنلی کوبریک همکاری داشت و برای ده‎ها فیلم موسیقی‎های ارزنده‎ای به یادگار گذاشت که از آن جمله می‎توان به: «اتوبوسی به نام هوس»، «اسپارتاکوس»، «کلوپاترا»، «موبیدیک»، «زنده باد زاپاتا»، «اودیسه فضایی ۲۰۰۱»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می‎ترسد؟»، «کفش‎های ماهی گیر»، «زیر آتشفشان»، «مرگ پستچی» اشاره کرد.

    نشست بررسی موسیقی فیلم «آلکس نورث» که پوستر آن توسط اشکان قازانچایی طراحی شده است با حضور نصرالله داوودی پنج‎شنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۷ در سالن کنفرانس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=204559
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *