×
×

توسط گروه نهفت با رهبری شاهین شهبازی

  • کد نوشته: 18468
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • کار ضبط ارکسترال ردیف های استاد علی اکبرخان شهنازی مدت ها است توسط گروه نهفت با رهبری شاهین شهبازی به پایان رسیده و به زودی منتشر خواهد شد. شاهین شهبازی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن بیان این مطلب گفت: این مجموعه شامل چهار سی دی است که در آن رنگ ها، […]

  • کار ضبط ارکسترال ردیف های استاد علی اکبرخان شهنازی مدت ها است توسط گروه نهفت با رهبری شاهین شهبازی به پایان رسیده و به زودی منتشر خواهد شد.

    شاهین شهبازی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن بیان این مطلب گفت: این مجموعه شامل چهار سی دی است که در آن رنگ ها، پیش درآمدها، به همراه ردیف های دوره عالی علی اکبرخان شهنازی گنجانده شده است.

    وی همچنین در ادامه افزود: ما حدود چهار سال و نیم قبل کار ضبط ارکسترال ردیف های استاد علی اکبرخان شهنای را با آنسامبلی ایرانی آغاز کردیم که در مراحل مختلف کار از نظرات و راهنمایی های هوشنگ ظریف در این رابطه بهره گرفتیم.

    شهبازی که مسئولیت طرح و اجرای این کار را برعهده داشته، تصریح کرد: این مجموعه بی کلام در تاریخ آثارمرتبط با ضبط ردیف های موسیقی دستگاهی ایران بی نظیر است. ضبط آن حدود سه سال به طول انجامیده و یک سال نیز وقت صرف میکس آن شده است.

    این نوازنده همچنین ادامه داد: در این آنسامبل از سازهایی چون تار، سنتور، عود، نی، کمانچه و تنبک استفاده شده و در اجرای ردیف ها نیز بیشتر به شکل سئوال و جواب و به صورت اونیسون عمل شده است. این مجموعه به زودی از سوی آوای باربد راهی بازار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=18468
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *