×
×

در جمع مسوولان فرهنگی اکو

  • کد نوشته: 17291
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۱۹ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۰
  • سیدحسن خمینی گفت: اگر روی هنر اسلامی سرمایه‌گذاری شود و بازار آن رونق گیرد، حتی کسانی که به این هنر اعتقاد ندارند، آرام آرام مجبور می‌شوند سبک خود را به ما نزدیک کنند تا کار خود را بفروشند. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی که در جمع مسوولان فرهنگی اکو در جماران سخن […]

  • سیدحسن خمینی گفت: اگر روی هنر اسلامی سرمایه‌گذاری شود و بازار آن رونق گیرد، حتی کسانی که به این هنر اعتقاد ندارند، آرام آرام مجبور می‌شوند سبک خود را به ما نزدیک کنند تا کار خود را بفروشند.

    به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی که در جمع مسوولان فرهنگی اکو در جماران سخن می‌گفت، با بیان این‌که “هنر بازار لازم دارد”، اظهار کرد: اگر بازار برای هنر تعریف نشود، صرفا امر شخصی می‌شود و رفته رفته صرفا حالت انتزاعی به خود گرفته و از جامعه جدا می‌شود و رو به افول می‌رود.

    وی اضافه کرد: در دوره‌هایی، گونه‌های مختلف هنری، مثل شعر یا خوشنویسی، به دلیل بازار گرمی که دارند، به بلوغ خوبی می‌رسند. برای مثال بعد از انقلاب، به دلیل استفاده ار کتیبه نویسی در معماری‌ها، خط نسخ و ثلث، رشد بارز پیدا کرده است.
    وی با بیان این‌که در همه کارها شغل و تفنن تفاوت دارند، اظهار کرد: باید کاری کرد که هنر بخصوص در هنرهای اسلامی یا هنر مسلمان‌ها، دارای بازار بشود مثلا باید نمایشگاه‌هایی ایجاد شود یا قرادادهایی تنظیم گردد تا بازار این‌ها پررونق شود.

    سیدحسن خمینی به لزوم به روز کردن هنر اسلامی اشاره کرد و افزود: چینی‌ها وقتی توانستند هنر بومی خود را نماد شیکی بدهند بازار وسیعی برای این طیف هنرمندان خود درست کرده‌اند و آن‌ها هم انگیزه کار پیدا کردند و افراد مختلفی هم وارد این بازار شدند.

    یادگار امام افزود: فرش ایران هروقت توانسته در بیرون بازار خوبی دست و پا کند، در داخل هم رشد پیدا کرده است. باید تعبیه‌ای در بخش فرهنگی ایجاد شود و کشورهای مختلف برای استفاده از این هنر، تشویق شوند.

    در این دیدار، از طرف مسوولان فرهنگی اکو، ضمن ارائه گزارش عملکرد، هدایایی به رسم یادبود به سیدحسن خمینی اهدا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=17291
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *